marți, 5 decembrie 2023

AEC ziua 5 - Paste


Ziua 5 din Adventul Exploratorului Creativ vine cu arome de bucătărie. Monica a găsit în plicul zilei câteva paste, niște farfale, și câțiva măcinici. Ar fi vrut să găsească niște penne, știa ea că se pot face niște fulgi deosebiți cu astfel de paste. Și nu doar fulgi, chiar și brăduți. 

A căutat ea pe la bucătărie, prin cămară dar...nu avem penne acum. S-a întors la masa de lucru și le-a luat pe rând. Farfalele vopsite deja cu auriu, cel mai simplu de folosit - vor fi fundițe pentru corănițele în tehnica macrame făcute odată cu brăduții în aceeași tehnică. Sunt chiar mai simplu de făcut decât brăduții. 

Nu s-a mulțumit însă doar cu atât, a vrut să valorifice și mucenicii. Mai întâi i-a pictat cu tempera verde. A încercat cu acrilice - cele neon abia se vedeau, cele normale erau prea închise, nu acopereau bine. Apoi, dacă tot a scos acuarelele de care se ferea ieri, a pictat și farfalele - una albă pentru coronița albă macrame și celelalte roșii. Și pentru că scosese prea multă vopsea verde din tub, nu a vrut s-o irosească și a pictat niște macaroane. Nu era chiar hotărâtă ce să facă cu ele, dar era păcat de vopsea. În final le-a găsit totuși o utilizare.


A început cu mucenicii. A căutat un cerc de hârtie verde pe care să-i lipească în formă de coroniță. Apoi a înfășurat pe o „fundiță” roșie un fir argintiu care să servească și de agățătoare și a lipit-o pe coronița de mucenici. A definitivat coronița cu paiete mici roșii:


La coronițele macrame, deși părea simplu la început, a întâmpinat ceva dificultăți. Cea albă care e din bumbac mai gros stă în formă rotundă, dar cele verzi din mohair nu. A folosit o sârmă verde ca să le mențină forma. Nu știu de ce le-a pozat cu „fundițe” roșii în timpul lucrului că pentru ele a folosit farfalele aurii. Le-a decorat apoi cu  beteală aurie/ respectiv albă și bile de polistiren din punguța de ieri.


Și dacă tot a umblat la bilele de polistiren, i-a venit și o idee de a folosi macaroanele vopsite - a făcut bețe de Moș Nicolae.  Știe ea că la Brașov se vindeau odată demul pe stradă bețe decorate frumos pentru a fi puse în ghetuțele copiilor ”cuminți”. Și pentru că a tras cu ochiul la lista din calendar a văzut că nu avem cizmulită pentru Moș Nicolae, așa că compensează ea cu bețele. Le-a dat cu pensula cu aracet apoi le-a tăvălit prin bilele de polistiren de zăpadă. La final a invelit capătul nevopsit în staniol. Acum se gândește, cine merită un astfel de cadou?


Acum e rândul vostru să folosiți pastele făinoase (orice fel, nu fix cele din punguță) în creațiile voastre.

6 comentarii:

  1. :D. Deci asa....mie betele alea mi se par ...delicioase. Existau de cumparat bete pentru Mos Nicolae? Ce tare :))).
    Imi plac mult coronitele. Abia astept maine sa imi pun in practica ideea care s-a infiripat. Sa imi tii pumnii sa tina banda dublu adeziva... :D.

    Pupici cu drag!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Haoiasă întamplarea când i-am descoperit. Eu primul a de studenție de la Brașov, deja sufeream după ornamentele de Crăciun în cămin și chiar mi-am cumpărat niște crenguțe de brad si am improvizat un brăduț din ele. L-am ornat cu globuri de carton imbrăcate în staniol în genul celor de aici https://mniko.blogspot.com/2022/11/globulete-din-carton-impodobim-bradul.html. Nu aveam atunci bani să-mi cumpăr globuri, dar un varf tot mi-am luat. L-am avut până anul trecut cand s-a spart. Și atunci, la piața era o doamnă cu crenguțe argintate și când a intrebat ce sunt mi-a spus Mos Neculai. Așa că mi-am luat, fără să realizez că reprezinta nuieluța pentru copiii obraznici.

      Ștergere
  2. Ce idee frumoasa ai avut cu aceste coronite! Eu mi-am propus sa nu caut pe net si sa fac ce-mi trece prin cap...si ma panicasem putin la paste, pentru ca e prima data cand lucrez cu paste in handmade

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Felicitări cu atât mai mult cu cât sunt doar ideile tale pentru ceea ce lucrezi!

      Ștergere
  3. Ornamentele sunt foarte elegante! Coronitele macrame sunt superbe! 😍
    Cu pastele n-am prea avut succes, dar ceva am reusit. 😊

    Inca se mai vand "nuielele" de Mos Nicolae! 😃 Anul trecut am primit ca decor - ce sa zic si io?! 😊

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!