sâmbătă, 23 decembrie 2023

Pregătind bucate tradiționale

 În fiecare an pregătim bucate tradiționale românești pentru masa de Crăciun, dar de obicei cumpărăm toate cele necesare de la pisță și/sau supermarket. Anul acesta însă s-a ivit ocazia să putem cumpăra un porc de la o cunoștință, porc crescut în gospodăria sa proprie.

Deși l-am tăiat târziu, abia azi,  că așa au putut băieții să-și ia liber de la serviciu și asta împlică mult mai mult de lucru în timp scurt, m-am bucurat să pot participa din nou la toate aspectele necesare (aproape toate) pregătirii acestor bucate. 

Pănă acum am reușit să pregătim slănina și carnea de pus la fum, toba și lebărul sunt pe foc la fiert și urmează să tocăm carnea pentru cârnați și sarmale.

Rămâne pentru mâine terminîm sarmalele, să afumăm cârnații și să mai facem ciorba de os și masa de Crăciun va fi chiar îndestulată. Dacă timpul ne va perminte, aș dori să topesc și slănina și să pun câteva borcănele de carne la garniță.

Știu că nu citesc ele aici, dar le mulțumesc mult atât mamei cât și soacrei pentru ajutorul acordat în pregătirea acestor preparate.

4 comentarii:

  1. Harnicie!!
    Bun planul pe care ti l-ai facut. Imi aminteste de vremuri cand mancam cornulete facute cu osanza... se topeau in gura de bune ce erau (in fine totul se topea de pe masa... mai ales ca Buni facea niste preparate.... yum yum).
    Slaninan fiarta cu usturoi imi placea tare mult (si cea afumata, dar care avea un strat de carnita.. cumva.
    In fine.. vremuri :D
    Sa va fie de bine :*

    RăspundețiȘtergere
  2. n-am cumparat niciodata porc, n-am facut porcarii :)), mi se pare culmea gospodaritului asta :)).Noi nici nu prea mancam porc, decat rar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiecare cu tradițiile și restricțiile culinare pe care le are.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!