luni, 11 martie 2024

Semințe puse la încolțit! - Jurnal de grădina (3/2024)

 De-a lungul timpului am încercat în fel și chip să îmi fac propriile răsaduri fie din semințe culese de mine, fie cumpărate. Am pus direct în pământ, în pahare, în cutii, în alveole, în ghiveci, în solar, chiar și în folie. În funcție și de timpul disponibil de îngrijire a lor am reușit mai mult sau mai puțin să am răsaduri bune. În ultimii ani, timpul e din ce in ce mai scurt, am tot apelat la răsaduri cumpărate, dar anul acesta am vrut să mai încerc ceva. Totul a plecat de la faptul că tot pun semințe de salată și aceasta nu răsare, sau că stau și număr semințele în alveole/pahare și nu iese nimic în unele pahare. 

Prin urmare am pus la încolțit semintele în apă în niște cutii de conservă. Mai citisem undeva că semințele de leușteam se țin 24 de ore în apă îaninte de a fi plantate. Toată această operațiune a avut loc sâmbătă. Duminică mi s-a părut că se cam înneacă în apă și un filmuleț de pe net arăta semințe puse la încolțit pe servețele de hârtie umede în cutii organizatoare transparente. Așa că am mutat și noi semințele din apă pe șervețele și pulverizez apă pe ele când mi se pare că se usucă servețelul.

Surpriza a fost ca duminică să găsesc deja niște semințe încolțite, dar azi sunt mult mai multe. O să le mai las că crescă puțin și apoi le transfer cu grijă în pahare cu pământ de răsaduri.

4 comentarii:

  1. Vai ce idee buna - sa incerc si eu ! Am luat niste linte si ma intrebam daca oare e vreo sansa sa prinde ceva. Nu am desfacut inca punguta si nu este decorticata.... Hmmm
    Si mai am eu o curiozitate. oare mazarea congelata... ma are sanse? daca incerc cu vreo 2-3 boabe ? Pusa de mine, nu cumparata.. :)))
    Sa fie belsug anul acesta la voi in gradina.
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar nu cred că merge cu mazărea congelată. Mazărea aceea se culege devreme, nu prea are timp să se coacă. Cea pentru sămânță se lasă pe plantă până se întărește bobul de mazăre, iar păstaia se usucă.
      Mulțumesc.

      Ștergere
  2. Cred ca pusesem pe blog niste trucuri pentru seminte. Si parca semintele se puneau in servetele si se tot udau. Nu stiu pe unde e, insa cam asa imi aduc aminte. Germinarea depindea de planta. Asa ca ai facut foarte bine. Sa le fie bine plantutelor.
    Sa ai spor la tot! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam așa fac. Le am pe masă în bucătărie, le străng cand măncăm, le înșir apoi și le ud cu un pulverizator cât de des mi se pare necesar, în ideea să nu se usuce șervețelele. Unele din ele deja au luat avânt. Salata în special, se vede ceva verde în cutiuța aia. Abia aștept să le pun în pământ.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!