duminică, 10 martie 2024

Mucenici

 Fierți sau moldovenești? De care ați avut? de care preferați? Anul acesta am ales să fac ambele variante, chiar dacă am apelat la variantele scurte. 

Pentru cei fierți am cumpărat o pungă de mucenici numai buni de pus la fiert. Știam că nu o să am timp să îi frământ eu și mai ales să stau să fac micile opturi. Am mai cumpărat și în alti ani, dar nu am ajuns să-i și fac, ori nu mai făceam deloc, ori făceam totul eu (sau mama).

Din cei moldovenești nu am făcut niciodată, am mai mâncat, dar cumpărați. O prietenă mi-a spus că-i face din aluat de cozonac, și cum cozonacul îmi iese de obicei, am frământat un aluat de cozonac din care am format opturi împletite, le-am copt, le-am uns cu miere de păpădie și le-am presărat cu nucă. Am tot auzit de insiropat, și-mi amintesc că am mâncat într-un an unii insiropați. Nu am încercat, nu știu cum s-ar comporta „cozonacul” la insiropat. Nici nu am căutat informații în acest sens, dar va trebui să mă documentez pentru anul viitor. Mi-amintesc cât de mult îmi plac covigii polonezi bine insiropați. Cam așa era și gustul mucenicilor moldovenești însiropați.



Deși am pus pozele invers, primi făcuți au fost cei fierți, pe care i-am savurat în timp ce ingredientele pentru aluat se aclimatizau să pot frământa. 

Delicioși au fost și unii și alții, s-au terminat chiar rapid. Parcă am fi vrut să mai fie.

Și tocmai am descoperit că eu nu am pe blog rețeta mea de cozonac și nici pe cea de miere de păpădie. Va trebui să remediez problema, să țin minte să fac poze data viitoare când le voi face.

10 comentarii:

  1. Si arata apetisant.
    Anul acesta nu am facut nici-nici. Vineri si sambata am avut niste zile.. in fine. Dar, deobicei, fac si si. sau faceam. Deobicei pe cei fierti ii facea Buni. Hmm.. chiar, anul trecut ea a facut aluatul, asa e.

    La ceilalti eu fac un aluat gen de cozonac, dar simplificat. Nu stiu care este reteta ta - abia astept sa ne povestesti - dar eu am insiropat fara probleme mucenicii facuti asa.
    Si sunt curioasa cum e cu mierea de papadie .
    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-amintesc de mucenicii tai. Dar după aspectul aluatului pare rețetă diferită. O sa caut o rețetă de mucenici înșirați pt anul viitor. Momentan noi suntem fani ai celor fierți, chiar dacă nu au un aspect prea apetisant.

      Ștergere
  2. Eu nici nu am făcut nici nu am mâncat vreodată, pe aici nu se fac. Abia recent au apărut prin magazine, de când s-au stabilit pe aici mulți din afara Transilvaniei, dar pe mine sincer nu mă tentează și nici nu mă leagă de vreo tradiție. Dar așa pe văzute i-aș alege pe cei din cozonac.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mama ii făcea pe cei fierți și era o placere pt noi sa facem opturile, nici nu aveam dispozitive ca acum, formam snur subtire de aluat și în legam în formă de opt. Știi, e un paradox cum pe vremuri aveau mai puține gageturi și totuși aveau timp mai mult.

      Ștergere
    2. Cred că este simplu, nu aveau acele gadgeturi care consumă timp, internetul și telefonul. Și mai puține lucruri în casă înseamnă mai puține de întreținut. Iar mâncarea era mai simplă și cred că și mai puțină.

      Ștergere
    3. Mereu m-am gandit ca stresul e cel care ne ocupa timpul, dar probabi ai dreptate. Inainte femeile se adunau la sezatoare si se relaxau lucrand ceva, cosand sau tricotand, etc...

      Ștergere
  3. Sa va fie de bine. Eu nu am experimentat, insa am primit de la prieteni. Ambele retete imi plac, dar mai mult parca cei moldovenesti.
    Mierea de papadie este ceva nou pentru mine. Chiar sa ne spui ce si cum.
    O saptamana faina, Niko! ❤

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Miere de păpădie am în program sa fac anul acesta. De obicei păpădia înflorește bine de Florii, dar cred ca anul acesta o sa fie totuși mai devreme.

      Ștergere
    2. Cand ai timp, poate spui reteta in avans. Eu am gasit asa ceva:
      https://www.libertateapentrufemei.ro/sanatate/cum-prepari-mierea-papadie-136090
      E ceea ce faci si tu?

      Ștergere
    3. Cred că reteta mea spune 400 de flori și lasate la macerat 24 de ore. dar în rest e același principiu.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!