sâmbătă, 16 martie 2024

Jurnal de grădină (4/2024)

 Săptămâna trecută puneam la încolțit niște semințe cu speranta că nu mai ocup degeaba pahare cu seminșe care nu germinează. Bine-ențeles în planurile mele nu a intrat o intreagă saptămână de ploi, așa că am pus si semințe de salată cu gandul că doar să germineze putin și le voi pune în grădină. În ultimii ani salata nu prea a răsărit. Nici ce am pus toamna trecută în solar nu a ieșit, nici măcar un singur fir. După cum se vede din postarea trecută, deja duminică semințele de salata se înverzeau. 

Cum de luni au inceput ploile, dar ploi serioase, nu aveam cum să ajung în grădină, am trecut la o soluție de compromis. Am mutat semințele de salată pe fâșii de hârtie igienică pe care să le țin în apă pănă voi reuși să le plantez cu totul, ca un fel de bandă de semințe(plante) făcută în casă, după modelul încercat cu ani în urmă. Am începu cu semințele de salata pe miercuri și după numai două zile, deșa vedeși difernta ăn poza zilei. Tot acolo se vai văd semințele de gulie puse după germinare în pământ, tot așa la doua zile distață(pozele de pe rondul al doilea). Pe ultimul rănd sunt rosadurile de roșii cherry, iar în ultima poză seminșe germinate de ardei capis pe care le transferam în alveole.


Procesul de transfer al firelorde salată.


Cam aici ajunsesem pe la prânz cu postarea, încercam să adaug pozele când a ieșit soarele. Vai ce bucurie. Am ieșit repede afară să verific solarul, știam că trebuie să ud ceapa de acolo și sin una în alata am ajuns să plantez o parte din salată.Nu știu cât de bine se vede, dar deja rădăcinile deveneau stufoase.


După ce am terminat cu solarul, am mutat si toate ghivecele cu răsaduri, am făcut o plimbare prin curte unde am descoperit cu bucurie multe floricele : brăndușe, zambile, narcise, magnolia stelată și gutuiul japonez.



4 comentarii:

  1. Vai si mi s-a facut o foame citind despre rasaduri :)))). Stii cum astept sa se faca stevia? Stevie.. spanac.. ceva verde si bun :). Salata o iuesc dar nu o mai tolerez de mult (si ce pofta mi-e de un cotor.. mai ales cea creata imi placea enorm).

    Florile sunt superbe. Stii ce mult imi place gutuiul japonez??? Il ador.
    Si nerciselele galbene ce minunate sunt. Brandusele, dragile de ele. Si zambilele 💚
    Magnolia este chiar superba. Cred ca in aceasta alba este una batuta si in centrul orasului. (daca nu a taiat-o careva- teoretic ar trebui sa o vad printre blocuri cand infloreste :D

    Pupici si vreme buna pentru gradina minunata!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deja stevia este mare la mine in grădină. E perfectă cuva de cules, nici prea crudă, dar nici îmbătrânită. Și urzici am văzut azi. Multe. Va trebui să mă ocup de ele săptămâna viitoare. A, și am descoperit tufe mari de toporași, ascunsi prin zmeură.

      Ștergere
  2. Esti o ingenioasa. Iti spun doar spor la gradinarit. Si habar nu am sa gatesc gulii.
    Ma documentez. Ai spus ca ai gasit un link cu moristi tricotin?
    O saptamana cu spor!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Guliile lemancăm fie simple ca pe ridici( curatate totuși de coajă), data pe răzatoare și cu un dresimg simplu de salată(ulei, oțet, sare) sau felii la cuptor cu alte legume ( cartofi, morcovi dovlecel, sfeclă roșie).
      Eu mi-am comandat morișca tricotin de pe Temu. Sper să fie ok.
      Mulțumesc la fel!

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!