luni, 15 mai 2023

Un scurt update despre Nero

 Noaptea trecută a trecut cu bine pentru Nero, s-a descurcat cu conul afară și nici nu a mai avut probleme cu șoldul. Mă întreb dacă nu cumva în prima noapte să nu fi fost nimic reumatic ci doar un fel de cârcel. L-am observat că doarme foarte mult pe partea aia. Oricum e un șmecher. Când ajung acasă și deschid voliera se preface că nu se poate ridica. Și stă acolo până intru eu în casă. După maxim 5 minute îl văd că merge singur prin curte fără nicio problemă. Cred că a descoperit că dacă are probleme cu mersul, noi ne impacientăm și-l ținem în casă la căldură. Șmecher mare.

Cu rana lui de pe falcă însă lucrurile nu erau deloc roz dimineață. Albe de la spray sau roșii de sânge. Dar nu-mi plăcea deloc cum arată și nu mă lăsa să-l spăl și să-l curăț. Am încercat să-l mai tund și deja se întorcea să mă muște. Cred că reacționa la durere, că imediat ce vedea că sunt eu, ferea el colții înainte să-mi iau eu mâna. Iar dacă vedea sau auzea spray-ul, fugea sub masă să nu ajung la el. Am vorbit la cabinetul veterinar să mă duc cu el din nou. De disperare eram dispusă și să-l las acolo ca o internare.

Când a văzut că e rost de plimbare, parcă deja nu mai avea nimic. Chiar și-a luat și singur lesa, numai să urce mai repede în mașină. S-ar fi urcat singur, dar se impiedica de con. Ba chiar și spre cabinet a mers ușor, de parcă știa unde merge. Acolo însă a încercat să-și facă de cap. El e obișnuit cu soțul doamnei doctor și cu fiul acestora. Pe doamna, nu știu de ce dar o mârâie mereu, așa că fără botniță nu se poate. Chiar și așa, azi a fost nevoie de 4 persoane să-l ținem ca să i se curețe bine toată zona rănită. Așa cum bănuiam, era mult mai mare decât se văzuse inițial, dar măcar mi l-au curățat ei bine și i-au făcut tratament. Doamna doctor i-a oprit medicația primită inițial și l-a trecut pe injectabil. I-a făcut vreo patru injecții, un antibiotic, anti-alergic și un fel de calmant. Mâine trebuie să mergem iar pentru tratament și dacă va fi bine, va reveni iar pe pastile. Acum acasă are doar niște calmante de luat.

Cert e că în seara asta arăta mult mai bine, s-a mai umezit, dar doar puțin în două locuri mici din zona ce nu fusese tratată deloc până azi. Dar fiind deja curățat bine la cabinet, am putut să-i aplic doar crema primită și să-i dau cu spray, deși încă îi e frică de el. Sper că doctorița să aibă gura aurită și mâine să fie ultima zi de injectabil. 


11 comentarii:

  1. Simt asa, o strangere de inima cand citesc asa ceva.
    Sper sa-i fie mai bine! Noapte linistita, Niko!
    😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De azi înainte sper să fie numai cu vești bune Suzana. Multumesc.

      Ștergere
  2. Smecherie mica-mare! <3 Laleaua neagra sper ca merge spre vindecare... Pentru ca mananca, pentru ca se bucura si pentru ca... ii arde de smecherii :-) sunt semne ca e spre bine! Injectabilele au efect mult mai rapid, deci e posibil ca vindecarea sa se "accelereze" - e ceea ce-i doresc: sa se vindece rana si sa nu mai aiba parte de suferinte - nici el si nici ceilalti, dar stim cum sunt sufletelele acestea: inteligente, dar curioase, entuziaste, neatente... :-) <3
    Chiar imi simt sufletul la gura asteptand vesti. <3

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Clar merge spre vindecare. L-am verificat acum dimineață, mai are două locuri ce trebuie iar curățate și care sunt iar umede, dar îl vom curăța bine azi la cabinetul veterinar. Ieri mi-au explicat că e de durată, dar se face bine dacă e atent îngrijit.

      Ștergere
    2. Ma bucur tare, tare mult sa citesc ca se face bine total, chiar daca in timp ceva mai lung. Ingrijirea atenta este cat se poate de clar ca nu-i va lipsi! <3
      Un pupic pentru Laleaua neagra! <3 Si pentru Porto unul! Eee! Sigur ca si pentru Bella si Fifi! <3 :-)

      Ștergere
    3. Porto a terminat azi tratamentul, dar e posibil sa-ă fi dat antibioticul degeaba. Tot fornăit este iar. Mă gândesc la un fel de alergie de primăvara la el.
      Nero e mult mai bine, ba chiar s-a învătat cu plimbarea la dr.

      Ștergere
  3. of Doamne, dragul de el... dragii de voi! Sper sa treceti repede de faza asta grea! Va doresc putere, calm si noroc in toate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am uitat sa spun, catelul fiicei mele - Chico, Yorkshire Terrier, cand suntem prin oras la cumparaturi si el se plictiseste, obisnuia sa tuseasca - asa ca si cand s-ar fi inecat si nu mai primeste aer! ☺☺☺ Asa atragea atentia tuturor din jur si fiica mea disperata, il lua in brate si il mangaia... Acum s-a prins de smecheria lui Chico si cand m-am impacientat eu, mi-a spus sa il ignor, ca tusea ii va trece imediat ☺☺☺ Si asa a fost. Intre timp s-a dezobisnuit, pentru ca a observat ca nu mai are succes cu tricul asta! ☺☺☺

      Ștergere
    2. Într-adevăr sunt foarte smecheri și te simt imediat ce anume te face să te înmoi ca ssă-i răsfeți pe ei mai mult.

      Ștergere
  4. Sa se faca repede bine. Si Dodo avea preferinte la dr. Tinea minte pe cel care il trata cu blandete si pe cel care il trata mai spertan (de ex nu a mai fost asa incantat sa mearga la dna dr dupa ce i-a smuls niste fire depar de la ochi... - ceea ce nu ma mira).
    La fel si Kouki, sa nu mai auda de vet dupa ce s-au purtat cu el pe principiul ca e alintat. Nu am inteles deloc treaba asta. In fine...
    Pupici si tinem pumnii sa auzim vesti din ce in ce mai bune :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De data asta cred că Nero o să înceapă să o placă mai mult pe doamna dr. Ieri l-a tratat sotul, nu a fost fericit nici el și nici eu. Azi a trebuit să plece domnul și a rămas pe mana doamnei dr. Mult mai calm și cățelul, deși e posibil să fie și din cauza unei injecții care îl mai liniștește ce a apucat să-și facă efectul. Dar eu am început să o prefer pe doamna dr.
      E mult mai bine și maine nu mai merge la cabinet, dar va merge vineri să vedem cum va trebui să evolueze tratamentul mai departe.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!