sâmbătă, 6 mai 2023

Mici pe pâine

 Despre acest fel de mâncare am aflat anul acesta la grătar. A sunat oarecum ciudat când am auzit, dar nu mai părea așa dubios când am văzut cum se face. Și au încercat băieții să facă pe grătarul făcut cu lemne. Din nefericire au ieșit absolut necomestibili. De la lemnele arse s-au afumat foarte tare și au prins o iuțeală ce nu o puteai accepta. Cei care „au adus rețeta” au spus atunci că acasă fac, dar îi fac pe gril. Prichindelul lor absolut delicios și simpatic a fost tare necăjit când n-a găsit pe masă micii pe pâine.

Nu m-am mai gândit de atunci prea mult la această idee, chiar am mai făcut și alte grătare fără să mai încercăm micii pe pâine. Până azi când, întâmplător am vizionat un filmuleț culinar fix cu mici pe pâine. Și pentru că mi-a făcut poftă, a trebuit să încerc să fac și eu. Nu am gril, dar am sandwich maker și asta am folosit. Așadar:

Mici pe pâine

ingrediente: mici, pâine feliată, furculiță sau cuțit de întins pe pâine, ulei, pensulă, gril sau sandwich-maker, muștar pentru servit.



mod de preparare

Se întinde pe felia de pâine un mic ( sau unul și jumătate), într-un strat uniform, nu foarte gros. 


Se unge amestecul de carne cu un strop de ulei și se pune la gril/sandwich-maker.



Cred că eu i-am ținut 3-5 min. Am tăiat feliile pe diagonală,


Și i-am servit după preferință cu muștar sau ketchup:



S-au dovedit a fi absolut delicioși. Atât de ușor de preparat, că fetele deja au cerut și la pachet.

22 de comentarii:

  1. Super-interesantă ideea. Mai ales pentru pachet....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare că merg și la pachet. Au fost gustoși și a doua zi când erau deja reci.

      Ștergere
  2. Trebuie să încerc, sună bine! Pe de altă parte, zilele trecute am văzut că undeva in jurul Bucureștiului cineva a "inventat" supa de mici, aia sună foarte aiurea. Dar mă rog, are doritori și prețul e mărișor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu am auzit de supă de mici, dar mă gandesc că e ceva în genul celei de perișoare. Am cunoscut pe cineva care face ciorbă de perișoare din carnea rămasă de la cărnați, cu exact condimentele de cârnați. La mine în zonă și în familie se fac chiftele din ceea ce rămâne de la cârnați. Perișoarele au aceleași condimente ca și carnea de sarmale. Prin urmare nu e de mirare să apară și ciorbă de mici.

      Ștergere
    2. Nici pomeneală, e un fel de supa cremă. Micii se rumenesc se pasează și se amestecă cu muștar, așa scria în articolul de reclama. Ce zici tu e ok, dar asta e cu totul altceva.

      Ștergere
    3. wow, sincer nu cred ca as incerca asa ceva

      Ștergere
  3. Am scris un comentariu și a dispărut , o fi în spam?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Intrase la moderare, deși nu am moderarea activată decât pentru postările mai vechi de 7 zile. Nu știu de ce se tot întâmplă asta, că nu e prima dată când un comentariu intră la moderare.

      Ștergere
  4. Interesant! E prima dată când aud de această rețetă!
    Nu mi-au placut micii niciodată, am mâncat așa câte unul la insistențele prietenilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnișoara cea mică mi-a cerit să încerc să îi fac așa cu hamburger. Bănuiesc ă ar putea merge și cu un alt tip de amestec de carne, chiar și cu chiftele.

      Ștergere
  5. Super tare ideea! Avand in vedere ca-mi plac micii as incerca oricand! E si mai "comod" fara paine separat. 😊 Sunt convinsa ca sunt deliciosi si nu ma mira deloc dorinta unor... bis-uri. 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu mă bucur foarte mult de această descoperire tocmai pentru că ne plac micii și nu mai e nevoie să așteptam de-acum să facem un grătar pentru asta.

      Ștergere
  6. Ce tare. De-a lungul timpului am facut tot felul de improvizatii culinare - faceam astfel de sandvisuri cu banza si rosii :))).
    Am luat intr-un timp si noi mici, dar cum in ultima vreme retelele vin cu surprize la pachet, cred ca as mai manca mici doar daca as face eu acasa :))))). Insa varianta este super tare! Mi-ai amintit de momente placute.
    Pupici!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În dieta ta nu am văzut dacă consumi și carne, dar poți încerca cu alt tip carne și condimentată cu ceea ce știi tu că poți consuma. Apropo, ce mai făceam la sandwisch maker pentru pachetul fetelor era un fel de fripturele din piept de pui. Tai pieptul de pui subțire ca pentru șnițel, condimentezi după gust și îl pui în aparat să se coacă. Preferam așa în loc de mezeluri.

      Ștergere
  7. Nu am mai auzit pana acum de asa o inovatie!
    Faina ideea, Niko!
    O saptamana cu spor! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
  8. wow ce pofta ammmmm! Neaparat voi face si eu! Nu stiu cat de buna va fi carnea de mici pe care o voi gasi eu aici, gata,, însa o sa imi sting un pic pofta. Maine sau poimaine, o sa te anunt ☺
    Foarte faina ideea! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!