marți, 16 mai 2023

Dulceață de suflet



 Zilele trecute am citit la Carmen despre Ziua mamei ce este sărbătorită la ei în a doua duminică din luna mai. La noi, ar coincide cu ziua tatălui, dar din păcate, deși e zi adoptată prin lege, nu prea e mediatizată și nici sărbătorită pe meleagurile noastre, așa cum e Ziua Femeii pe 8 martie.









 Postarea lui Carmen și povestea felicitărilor făcute de fetele ei m-a emoționat mult și mi-a amintit de un cadou pe care l-am primit eu de ziua mamei, de la domnișoara cea mică: un borcan de dulceață de suflet. A fost un proiect la școală coordonat sub îndrumarea profesoarei de engleză și l-am primit cu mențiunea să iau din el atunci când simt nevoia. 




Borcanul este decorat cu inimioare pe care se pot regăsi următoarele mesaje:

1. „Dulceață de suflet pentru mama”

2. „Dragă mami,

Știu că uneori te simți copleșită de multe griji. În astfel de momente, ia o linguriță de dulceață. Alege un bilețel și citește-l. Îți va aminti cât de importantă ești, cât de iubită și de apreciată. Pune-l la loc și îți va fi de ajutor ori de câte ori vei avea nevoie.

Te iubesc!” 



Dulceața de suflet este formată din franjuri de hârtie crepontă asezonați cu suluri de hârtie pe care sunt scrise diverse mesaje. Nu știu de ce, dar nu am desfăcut imediat borcanul. Mi-a plăcut foarte mult cum arată și n-am vrut să-i stric frumusețea chiar atunci.




Prima linguriță de dulceață am luat-o într-o zi în care mă simțeam la capătul puterilor, iar mesajul descoperit mi-a adus imediat zâmbetul pe buze, ba chiar am izbugnit în râs: „Figuri geometrice”.


Cred că am borcanul de cel puțin 2 ani de zile. Am deschis de-a lungul timpului mesaje la care nu mă așteptam și chiar sunt curioasă ce o să mai găsesc. Ultimul mesaj, deschis chiar astăzi spune:„lasă-mă să te ajut”. Sulurile sunt lipite, uneori chiar dificil de desfăcut, după cum se vede și în poza cu mesajul de azi. Inițial am vrut să povestesc despre acest dar atunci când voi lua și ultima linguriță, însă se pare că va mai trece ceva vreme până atunci.



Mesajele deja deschise le păstrez în ordinea în care le-am deschis.

            1. Figuri geometrice.
            2. * un desen cu inimioare *
            3. O să țin minte toate mângâierile tale.
            4. O mie de îmbrățișări.
            5. Îmi place când râzi.
            6. Mulțumesc că ai grijă de mine când mă îmbolnăvesc.
            7. Te iubesc din toată inima.
            8. O mie de pupici pentru tine.
            9. Te rog să mă ierți când greșesc.
            10. Îți mulțumesc pentru că ai grijă de mine.
            11. Îmi place când îmi spui povești.
            12. Vreau să fii fericită.
            13. Te iubesc până la soare.
            14. Lasă-mă să te ajut.











10 comentarii:

  1. Este cel mai frumos cadou despre care am auzit. Poti fi atat de mandra de
    domnisoarele tale. Sunteti minunate cu toatele. Si imi pare atat de bine ca
    ne stim, macar putintel!
    Toate cele bune, draga Niko! Pupici! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc Suzana pentru aceste cuvinte deosebite. Au picat exact la fix.
      Toate cele bune!

      Ștergere
  2. Vaiiii ce frumos! Emotionant pâna la lacrimi 😘❤️ Tare draguta ideea... si iata, amintirea este pe toata viata!
    Pupici si îmbratisari Niko draga 😘❤️ Putem fi mandre cu asemenea fete! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-adevar, Carmen. A fost ideea profei, dar cuvintele sunt ale ei, sunt fix ceea ce a simțit ea atunci. Mă mir că nu m-a mânat curiozitatea să desfac repede tot ce se putea. Am scos cțte unul numai atunci cand chiar am simțit nevoia unui astfel de mesaj și toate s-au potrivit la fix cu ceea ce simteam sau îmi trebuia atunci.

      Ștergere
  3. Într-adevăr dulceață! Și nu se termina niciodată borcanul, le pui înapoi și le mai scoți și altă dată!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-un fel ai dreptate, dar nu ammai pus niciunul din bilețele înapoi în borcan și încă mai am pentru o perioada destul de mare.

      Ștergere
  4. Absolut minunat! Imi place dna profesoara de engleza, care ii incurajeaza pe copii sa faca un asemenea dar! Iar micuta domnisoara a ales portii de dulceata minunate. Mi-a placut prima ta descoperire... :D Nu e de mirare ca ti-a ridicat imediat moralul - functioneaza :*
    ps:sunt lipite cu iubire
    puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prima linguriță a fost ...absolut delicioasă, surprinzătore pănă la lacrimi. La orice m-aș fi găndit, dar nu la așa ceva.
      „lipite cu iubire” - frumos spus.

      Ștergere
  5. Mamaaaa, ce faina ideea!!!! Iar mesajele sunt delicioase! Felicitari domnisoarei tale!

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!