miercuri, 13 noiembrie 2024

Day 13 - The Ligth of Bethleem

      Day 4 of the annual Month of Holiday Cards Challengeon Beccy's place  - Letter L.

The inspirational words for this project are: Lights, list, log, love, lettering, layering, letterpress, lever card, latch card, lavender, lemon, lilac, Lord, lamb

Since I already had the patern for this type of card, I chose to do a layered card with a lot of lights. 








marți, 12 noiembrie 2024

Day 12 - Journey to Bethleem

  Day 12 of the annual Month of Holiday Cards Challengeon Beccy's place  - Letter K.

The inspirational words for this project are: Kris Kringle, kings, kiss, kraft, khaki, kangaroo, koala, kindling, kinetic cards

At first glance it may mislead you, but this stands for de prompt letter K -kinetic card.


It is not perfect, indeed, I have made some mistakes, but I am content for my first sliding card.


luni, 11 noiembrie 2024

Day 6 - Four F

    Day 4 of the annual Month of Holiday Cards Challengeon Beccy's place  - Letter F.

The inspirational words for this project are: Family, father Christmas, Feliz Navidad, feast, fir tree, frankincense, Frosty the snowman, fireplace, fruitcake, figgy pudding, festive, freebie, fussy cutting, fancy folds, flip flop card, fluorescent, fuchsia, French blue

For this project I manage to work with four F-inspirational words, only two from the list above: Fancy fold, Flip-flop card, and Fox in the Forest:




Day 11 - Joyfull Snowmen

 Day 11 of the annual Month of Holiday Cards Challengeon Beccy's place  - Letter J.

The inspirational words for this project are: joy, jolly, Jesus, Jack Frost, jingle bells, Joyeux Noel, joy fold card, jade, jonquil, jungle green

For today I chose for my project: Joy and joy fold card.




duminică, 10 noiembrie 2024

Câștigători Octombrie TC24

 EDIT : nu știuce am făcut, dar eu aveam impresia că am postat anunțul încă din 5 noiembrie. Acum am descoperit că era bine merci în draft. Scuze!

Am ajuns și în ultima luna a Transformărilor creative din acest an. Deși provocarea continuă și în luna noiembrie, concursul se încheie în curând (10 noiemnrie când se va inchide tabelul suplimentar). Dar e timpul să anunțăm câștigătorii lunii octombrie. Lucrările se pot vedea deja în galerie.


Reamintim că orice lucrare poate fi recuperată și înscrisă în tabelul suplimentar. Tot acolo puteți înscrie și lucrări noi care respectă una din cerințele temelor din lunile trecute.

La tema indigo, Câștigătoare este o lumânare ce pare reală, chiar din ceară naturală, realizată de 

Liliana


La categoria câștigătorul lunii, domnul random a ales un fantomițele de pe tubul de hârtie decorat de 

Diana

Sincere felicitări, tuturor participanților!




Câștigătorul lunii are posibilitatea de a stabili două din cele 24 de teme ale provocării Adventul Exploratorului Creativ ce se va derula în decembrie, precum și câte o materia primă care să fie folosită la realizarea acelor teme. (exemplu : îngeraș - hârtie). Tabelul cu temele deja alese poate fi consultat mai jos. O precizare, materia primă aleasă se poate repeta dacă considerați că e ceva ușor de găsit și folosit în AEC.


Saptămâna viitoare urmează să fac clasamentul final și să anunț cei 3 câștigătorii care vor primi calendarul de advent al exploratorului creativ complet. Vă rog ca între timp să completăm și temele din tabel ca să pot pregăti materia primă necesară. pentru ca cel târziu 20 noiembrie să trimit coletele. Aș vrea să ajungă la voi înainte de 1 decembrie.

Edit:



sâmbătă, 9 noiembrie 2024

La film - SP III 23 și TC24(10-3)

 Pe măsură ce înaintăm în toamnă, lucrurile la Școala din Pădure încep să se așeze pe un făgaș normal. Elevii și profesorii s-au bucurat chiar și de prima vacanță, iar acum au reînceput școala cu forțe noi, deși tuturor le-a cam plăcut în vacanță.

Director Bufniță face tot ce poate pentru școală și aleargă peste tot să caute oportunități și programe care să ajute la dezvoltarea școlii. Și acum e tare bucuros că a găsit un proiect special pentru elevi : o serie de filme/mici scenete cu teme educative realizate și cu actori din comunitatea elevilor. Tocmai a amenajat un astfel de atelier pentru elevii de la clasele mai mari. De un copac desfrunzit a agățat un ecran pe care au apărut, spre încântarea elevilor, fix doi actori super cunoscuți : Chip și Dale. Tema prezentată a fost discriminarea și măsuri antibullying. Elevii au fost încântați de cele prezentate și s-au bucurat să vadă lângă celebrii Chip și Dale și actori din comunitatea lor.

În realitate nu a fost un film ci o presă de teatru, cu actori romi, pe tema discriminării romilor în școlile din tară, un proiect coordonat de actorul și regizorul de etnie romă, Andrei Șerban. De fapt noi am văzut chiar spectacolul regizat de el „Vi me som rom /și eu sunt rom”. Personal mi-a explicat multe, m-a făcut să înțeleg multe despre această comunitate. A fost o lecție educativă și pentru elevi despre care am discutat cu ei la dirigenție.

Tot Andrei Șerban a revenit la noi în școală și cu un atelier fix pe tema bullying-ului, cu filme în care chiar au jucat copii din comunitate, un fel de teatru qvorum, un gen de teatru in care joacă persoane obișnuite și în care improvizația este la ea acasă. Se filmează mai întâi un scenariu și apoi se discută cine e agresorul. cine e victima, cine sunt martorii activi/pasivi și apoi se arată ce ar fi putut fi dacă se ia atitudine împotriva discriminării, dacă martorii pasivi devin activi. În sine, ideea e bună, dar depinde cât de bine e și înțeleasă. Ce m-a deranjat pe mine aici a fost sugestia de profesori martori pasivi. Sau în filmul prezentat doar elevilor, s-a vorbit doar de caz de bullying din partea profesorului față de elevi. M-am bucurat să aud de la elevii mei că, citez ” noi avem profi de treabă doamna, nu există la noi așa ceva”. Și totuși stau și mă întreb, cât de multe au înțeles ei de fapt, tinând cont că domnișoara care spunea că nu avem bullying în clasă e cea care avea probleme mai mari cu unii din colegii de clasă la începutul anului. Devenise chiar destul de agresivă verbal din cauza aceasta. dar mă bucur să constat că după discuțiile pe care le-am avut cu ea și eu și consiliera școlii, comportamentul ei s-a imbunătățit mult. Mai avem de tras puțin și cu „agresorii”.



Suportul de creioane este realizat ca de obicei din cutie de conservă îmbrăcat în material pe interior și din vinilin folosit pe dos la exterior. Pentru decor am folosit niște frunze de palmier că creez iluzia copacului desfrunzit. De el am „agățat” o imagine cu celebrele veverițe luată de pe net, ca să ne putem înscrie la provocarea salvăm păpuși.
Dintr-o floare uscată (margaretă) am improvizat un soare. Iar elevii, aricii și veverițele din fetru, stau pe scăunele din coji de fistic. Având trei elemente, frunze, flori și coji de fistic,  copacul desfrunzit, înscriu lucrarea și la transformările creative, tema cu numărul 3.

vineri, 8 noiembrie 2024

Day 5 - Enjoy Christmas

    Day-5 of the annual Month of Holiday Cards Challengeon Beccy's place  - Letter E.

The inspirational words for this project are: elves, eggnog, evergreens, easel cards, exploding cards, embossing, ecru, ebony, embellishments, encaustic, envelopes

The easel card is one of the easiest shaped cards that I also love to do. I learned about that last year on Beccy's place.



Apart of this inspirational word (easel  card), I used the blue embossed cardboard and some embellishments to pretty it up. 

Day 8 - Change colours; RiO(71)

     Day 8 of the annual Month of Holiday Cards Challengeon Beccy's place  - First  non-alfabeth prompt.

This time, we don't have inspirational words, only one request : Create at least two cards with different colour arrangements.


Of course, I chose one of my favorite techniques: cut-out greeting cards. It was the perfect fit as I just received a new Chirstmas Tree template and, obviously, I had to use it. 


I am absolutely delighted of the combination of this two colours: green and metalic gold and I would use them on any ocasion. Firstly, I drew the tree's shape on the back of the golden cardboard, then I cut out every piece. With the help of the template, I glued the cut-out pieces on the green cardboard while the cut out golden carboard is glued on another green cardboard.

.



Pentru că acel auriu metalizat oferă refexii multe, înscriu această postare și la rubrica Reflexii în oglindă, inițiată de SorinN și redeschisa de Carmen
Recomandare
„Dacă dorești să participi, publică într-un articol pe blogul tău, 
o imagine sau un clip, pe care tocmai le-ai văzut în „oglindă”(poate fi și cea retrovizoare) 
și înscrie articolul în tabel

luni, 4 noiembrie 2024

Day 4 - Die cutting and doodling

   Day 4 of the annual Month of Holiday Cards Challengeon Beccy's place  - Letter D.

The inspirational words for this project are: December, decorations, Dasher, Dancer, Donder, Dutch-fold card, double diamond fold, diagonal tri-fold card, diamond glaze, die cutting, digital stamps, dimensional, dry embossing, distress ink, dark blue, deep red, doodling

On this occasion I discovered the doodling technique that I unknowingly been practicing for a long time, without being able to say that I have achieved somthing beautiful. But I always had the habit of scribbling various line on the paper while I was paying atention to something else. 


I started my project by choosing a darkblue cardboard for a diagonal trifold card, again, following a tutorial by Beccy. The model she presented inspireded me to use the doodling tehnique. I am not too pround of my doodling, but it works. I completed the card with four shapes cut out with a die cutting machine.

duminică, 3 noiembrie 2024

Day 3 - Candy Cane and Christmas tree

  Day 3 of the annual Month of Holiday Cards Challengeon Beccy's place  - Letter C.

The inspirational words for this project are: Christmas, Christ, Christmas tree, candy canes, chocolate, cardinal, candles, centre-step card, circle card, concertina fold card, canvas, chalk, chipboard, colouring, clear, Copic, crayon, crochet, celadon, cerise, charcoal, copper, cream, crimson, cyan.

This time, the inspirational words I chose for my project were : Christmas tree, candy canes and centre-step card. Of couse, the card follows another Beccy`s tutorial.



It was very easy to make the base of the card, I only had to pay atention to the measurements. After that, I decorated with stickers from a chindren's book and candies made with the hole punch.

sâmbătă, 2 noiembrie 2024

Day 2 - B - Birds and bells card

 Day 2 of the annual Month of Holiday Cards Challengeon Beccy's place  - Letter B.

The inspirational words for this project are: Blitzen, boots, bows, box cards, bendy cards, building block cards, bleaching, beads, brads, burnishing, blue, brown, black, baubles

For this particular project I have followed yet another one of  Beecy`s tutorial. This time I chose a building block card, decorated with birds and bells stamps. Those on the front of the card are layered.





Învătăm de zor! - SPIII - 22 și TC24 (10-4)

E prima vacanță din acest an școlar, dar Director Bufniță tot la scoală este. A mai avut de rezolvat acte, de făcut comenzi de manuale, de achiziții de mobilier, etc... Munca directorului nu ia vacanță odată cu elevii. Primul interval școlar ... nu mai aveam acum nici trimestre, nici semestre și nici module, avem intervale! Intervale școlare! Primul tocmai s-a încheiat frumos, cu o activitate extrașcolară de Halloween. Profesorii s-au implicat toți și au pregătit cu elevii lor decoruri specifice. Și vremea a ținut cu ei și au putut face activitatea afară, în curtea școlii. Copii s-au costumat, au adus dovleci sculptați, au dansat și au cântat. La final s-au dat și diplome pentru cel mai înfricoșător costum, cel mai inspirat desen, cel mai frumos machiaj, etc....

Acum e liniște și Bufniță se bucură că poate termina mai repede din acea multitudine de acte ce așteaptă pe birou. Începe să se organizeze pentru luni, să delege sarcini profesorilor din școală. Și-amintește că trebuie să-și facă programul pentru inspecțiile la clasă. Dacă e director! Trebuie să intre la orele profesorilor debutanți, să-i vadă cum predau, cum vorbesc cu elevii, dar mai ales să-i vadă el pe elevii ăia mai neastămpărați de care se vaită mai mulți colegi. Îi știe el de mai demult și le cunoaște și părinții. A fost deja la o oră în inspecție, la biologie, dar din nefericire fix în ziua aceea elevii problemă lipseau. 

Dar i-a plăcut ora, cum preda doamna de biologie, cu exemple și machete pe tablă, cu vocea calmă, liniștită/ Și cei patru elevi prezenți au colaborat, au răspuns, au ieșit la tablă. Dar marea lor problemă e lipsa studiului individual, nu-și fac temele acasă, nici nu au toți caiete! Și se văd clar lipsurile din urmă, din anii anteriori. E trist că vede copii care ajung la gimnaziu fără să știe să citească și să socotească.


Suportul de creioane este realizate pentru tema cu numărul 22 din provocarea Salvăm Păpuși. Titlul spune ”Ora de pictură”, dar din sugestii am înțeles că nu trebuie neapărat și pictat și putem să realizăm și ceva decorativ cu pietricele. M-am gândit imediat la un tablou cu pietricele și am găsit și modele de inspirație dedicate profesorilor. Cum an norocul să stau la curte, nici pietricelele nu au fost departe, am avut pe alese. Monica și Rosie au selectat ce le-a plăcut mai mult și au format o profesoară și niște elevi. Au mai găsit unele potrivite pentru o oră de sport, dar din păcate nu au mai încăput pe suportul de creioane. Se gândesc ele să facă un tablou cu celelalte pietricele.


și pentru că tot erau ele înconjurate de materiale din natură de la ședința foto pentru transformări, s-au gândit să folosească mai multe să se poată încadra și Transformări creative. Ar fi vrut ele la tema trei că au trei elemente din natură, pietricele, crenguțe de tuia și flori uscate-orhidee), dar nu prea seamănă a toamnă, așa că ne încadrăm doar la tema Fii Creativ!

Si pentru că am vorbit de activitatea noastră de la scoală, va las și căteva imagini cu decorațiunile noastre:










vineri, 1 noiembrie 2024

Day 1 - A - An Arrow Fold Angel Card

 The first day of the annual Month of Holiday Cards Challengeon Beccy's place is dedicated to the first letter of the alphabet: "A".

The inspirational words for this project are: Angel, accordion cards, a-frame cards, altered, aperture, A2, acetate, acrylic, alcohol ink, aqua, alabaster, almonds, apricots, apples, amethyst, antique, Arctic, animals, antlers


My choice for this project was an arrow fold card following Beecy`s tutorial, with an angel shape on the center of the card.


The card is the size of an A5 paper, so it can be easily put in to an envelope and send through the mail.


Transformări creative 2024 - Noiembrie


TC24, provocarea Transformărilor creative, are aceleași principii ca și anul trecut, acelea de a reduce poluarea prin transformarea unor obiecte ce și-au atins deja scopul pentru care au fost create. Am ajuns la ultima lună a transformărilor, sper eu s-o simțiți ca pe o lună mai relaxantă, varietatea materialelor de lucru este destul de ofertantă

În această lună, vom lucra cu

Materiale din natură

mai precis ramuri, flori, frunze uscate sau nu, îngălbenite sau verzi, pietricele, nuci, castane, ghindă, conuri de brad, fructe de tot felul, semințe etc. Rosie și Monica au făcut fotografia doar cu o parte din materialele posibile de lucru, voi puteți folosi orice doriți.

Regulile generale pot fi consultate în postarea principală. Reamintesc de regula celor patru teme, trei impuse și una la libera alegere. Nu există o ordine anume în care să le faceți, nici termene săptămânale. 

Va exista un singur tabel pentru toată luna, în care vă rog să faceți înscrierea nu numele și tema (ex MNiko - Felicitare). Lucrările duplicat se vor înscrie în același tabel dacă sunt postate până la finalul lunii. Ca de obicei, la finalul lunii vor fi declarați doi câștigători, unul la secțiunea indigo, celălalt ales de domnul random. Vor exista și niște premii pentru aceștia, dar care vor pleca către destinatari cel mai probabil (si cel mai tarziu) în ianuarie.

Dacă faceți mai multe lucrări (de exemplu felicitări) le puteți pune pe blogul personal pe toate într-o singură postare și înscrie în tabel pe fiecare separat (acest tabel va permite intrări duplicat ale linkului de blog - doar selectati o altă poză). In acest caz numerotați tema (ex MNiko - Felicitare 1, MNiko Felicitare 2). Atenție : în postarea dvs trebuie să existe link către această postare ca să fie acceptată înscrierea.




Temele lunii Ianuarie:

1. Felicitare :  se poate crea orice felicitare cu orice ocazie doriți care să folosească materia primă a acestei luni.

2. „La indigo” : ornamentul care trebuie copiat în interpretarea proprie este „Umbreluța cea bogată”: 



Ce se cere: o umbreluță în culoarea preferată de voi, pe care s-o „umpleți” cu ceea ce considerați voi reprezentativ pentru toamnă. Imaginea este de pe suntpărinte.ro și pe link veți găsi și un tutorial pentru realizarea umbreluței.

3. Compoziție de toamnă cu 3 elemente din natură. Puteți realiza aici orice doriți zâna toamnă, tablou, coroniță, coș cu diverse, aranjament de masă, etc... Obligatoriu este să aveți în lucrarea voastră cel puțin trei tipuri de materiale din natură, de exemplu : frunze, flori și crengi sau frunze, semințe, flori, dar se consideră că sunt elemente diferite două tipuri de frunze sau de semințe, sar de fructe ( nuci, castane, ghindă). Conul de brad se consideră element diferit de orice altceva.

4. Fii Creativ! - lucrarea dvs la alegere!

Pentru galeria și înscrierea lucrărilor am creat un blog separat datorat faptului că acțiunea de înscriere are ca rezultat întoarcerea la pagina de pornire a blogului. 

Inscriere lucrări

 Pentru orice nelămuriri, nu ezitați să întrebați.

Spor și inspirație!

joi, 31 octombrie 2024

Pe ultima sută de metri - TC24 (temele 1, 2 și 3)

 Sfârșitul acesta de an pare să tot fie „pe ultima sută de metri”, cel puțin tot ceea ce fac eu pare să fie gata fie în ultima clipă, fie cu întârziere. Săptămâna asta am fost în vacanță. Doamne ce de planuri îmi făcusem, mai ales în ceea ce privește lucrul pe calculator, fie pentru școală fie pentru blog. Acum nu-mi vine să cred că mai am doar o zi, nu pun week-end-ul la socoteală că numai liber nu e, și deja pot spune că vacanța e gata și eu nici nu m-am atins de laptop. În seara asta am tras de mine doar pentru că mâine e 1 noiembrie și se termină concursul transformărilor creative din acest an. Aveam terminate de ieri trei dintre proiectele lunii octombrie și am sperat că îl voi face și pe ultimul, dar se pare că va rămâne restanță.

Luna octombrie la mine a venit cu foarte multe provocări surpriză, unele chiar foarte neplăcute. A fost un roller-coaster emoțional cum nu doresc nimănui. Poate într-o zi voi povesti pe îndelete, dar împărțită între școală, inspecții și copil la facultate cu probleme în cămin, de cel mic aproape că nu am mai avut timp nici să-l văd. Acum mă simt efectiv secătuită de energie și sincer așteptam vacanța cu nerăbdare să mă odihnesc, să recuperez ce aveam de recuperat. Tot nu-mi vine să cred că deja a trecut și eu n-am apucat s-o simt. Mă mângâie gândul că toate problemele par a fi rezolvate și sper ca luna ce începe mâine să fie mult mai relaxantă din acest punct de vedere.

Revenind la provocarea lunii octombrie, la Transformări creative am avut de lucrat cu tuburi de hârtie. Unele materiale mi le-am pregătit de mult, dar abia ieri m-am adunat să și duc proiectele la capăt. Pentru felicitare îmi tăiasem un tub de hârtie igienică în inele mici de 5 mm. Am folosit 6 inele să formez mai întâi un fulg din romburi ( un romb din fiecare inel) care s-a dovedit a fi mult prea mare pentru cartonul pe care îl pregătisem pentru felicitare. 

Am lăsat prima încercare deoparte și din alte trei inele am făcut un fulg mai mic, folosind un inel pentru a crea două romburi. Acesta părea prea mic pentru carton, așa că „l-am dublat”. Fără a mai adăuga alte detalii, formele mele nu par a fi tocmai fulgi, pot fi interpretate mai degrabă ca flori și acum privind poza realizez că ar fi mers lipită o pietriciă/mărgeluță în centrul fiecărei forme.

După ce am presupus eu că felicitarea-i gata, am revenit la prima formă de fulg din romburi. Mai aveam destule inele subțiri și cu ajutorul lor am umplut romburile. Apoi l-am vopsit cu spray argintiu, în ideea de a-l folosi la tema ”dintr-un tub”. Atunci am realizat că practic dintr-un tub am realizat și felicitarea și ornamentul.


Dar cum nu asta fusese ideea mea pentru tema dintr-un tub, am vrut să fac și brăduțul dintr-un tutorial pe care îl văzusem de curând. Ca să mă încadrez în restricțiile temei, am folosit un tub de hârtie de la o rolă de prosoape de bucătărie. Am tăiat mai întâi un inel din ea pe are l-am rulat pe post de tulpină, iar din restul tubului am tăiat triunghiuri ca în tutorial.


Brăduțul l-am vopsit cu spray auriu, un spray cam apos din câte am văzut, ceea ce a făcut ca la uscare să se exfolieze părți din tubul de hârtie. 

Și pentru că voiam să vă arăt care a fost ideea mea inițială cu această temă, am mai făcut un brăduț dintr-un tub de hârtie igienică, doar că nu l-am mai și vopsit.



Ultimul proiect de care m-am ocupat a fost lumânarea. Am folosit fetru pentru a îmbrăca tubul de hârtie și tot din fetru am tăiat ceara topită. Nu găsesc acum, dar am văzut ideea la Creativ Mammy acum vreo 2-3 ani, la decoruri de Crăciun.


Pentru a o ține adunată, am cusut bucata de fetru care reprezintă ceara topită și am cusut de ea și flacăra realizată tot din fetru.



Și pentru că se pare că răceala pe care încerc s-o ocolesc de o săptămână reușește să câștige teren, închei aici și mă duc s-o combat cu un pui de somn. Cu pastile am servit-o deja, dar se pare că nu o afectează.

Referitor la Transformările creative, azi se încheie și luna octombrie, zilele următoare vor fi anunțați câștigătorii acestei luni. Tabelul suplimentar va mai fi deschis încă 10 zile, timp în care mai puteți recupera oricâte teme doriți, apoi vor fi numărate punctele tuturor participanților și anunțați câștigătorii anului. După data de 10, se vor mai putea face înscrieri de lucrări pentru cei care vor să-și întregească portofoliul transformărilor din acest an.
De asemenea, transformările vor continua în luna noiembrie cu materiale din natură, în același format ca până acum, patru teme: felicitare, indigo, tema impusă și fii creativ. Dacă mă lasă răceala, voi reveni mâine cu toate detaliile. Luna noiembrie nu se ia în calcul concursul transformărilor creative.




sâmbătă, 26 octombrie 2024

Inspector Cerb - SP III - 21

 La Școala din Pădure a sosit un oaspete neașteptat: Inspector Cerb. El a venit să verifice buna funcționare a școlii, dacă toate actele sunt finalizate corect și dacă profesorii își fac datoria la clasă. Director Bufniță și Vulpea Roșcovană l-au întâmpinat timorați. Inevitabil să nu ai ceva emoții, indiferent de cât de bine ești pregătit, inspecția e tot inspecție și oricând cineva poate descoperi vreo greșeală, ceva nefăcut „cum trebuie”. Doamna Omidă a rămas în clasă cu elevii ei. Sunt cuminței ei de fel, dar sunt mici și nu trebuie lăsați nesupravegheați.

După verificat acte, inspecție la clasă, fix la doamna Omidă, Inspector Cerb a ținut ședință cu directorul și Roșcovana, au discutat tot ce era de discutat și s-a declarat mulțumit de tot ce s-a făcut până acum la școală, drept pentru care a și semnat avizul de funcționare. Mai sunt niște lucruri de aranjat, unde nu e vreodată loc de mai bine, dar Cerbul și-a exprimat convingerea că dacă vor continua în același ritm, toate se vor rezolva satisfăcător.

Ba chiar a fost atât de încântat de tot ce a găsit la Școala din pădure, că s-a oferit să preia el clasa ”buturuga și Băncuța” până când vor găsi un profesor potrivit. Adevărul e că nici eu la inspectorat nu mai au cadre didactice pe care să le poată repartiza la Școala din pădure. Un concurs în scoală pentru ocuparea postului este pasul următor de făcut acum.


Postare realizată pentru provocarea Salvăm Păpuși, ediția III. Cerbul este o formă din carton buretat dintr-un set de Crăciun. Nu a necesitat foarte mult de lucru, doar am desenat cu marker ochiul, gura nasul și niște puncte să sugereze blana, dar a fost soluția cea mai simplă să pot înscrie lucrarea la timp în tabelul săptămânal.

Nu știu ce s-a întâmplat, dar de vreo două săptămâni n-am mai putut scrie nicio postare de pe telefon. Nu mă lasă să încarc pozele direct din telefon. îmi scrie ceva că nu sunt permise accesarea pozelor (nu știu de ce că eu n-am schimbat nimic în setări) și cu transferul lor în laptop și scrierea de pe laptop, e deja mai dificil de finalizat o postare. Adunat cu ceva probleme din familie nu prea am mai reușit să fiu pe aici. Pot spune că din fericire acum pare chiar să se fi rezolvat tot ce era de rezolvat și sper să mă pot bucura și eu de săptămâna de vacanță.


sâmbătă, 19 octombrie 2024

Cățelușul adoptat - SPIII - 20

Vulpița Roșcovană s-a apucat cu elan de pregătirea clasei ei din Școala din Pădure. Era foarte bucuroasă că își găsise serviciu și se gândea la viitor. Dar pe măsură ce treceau zilele începuse să-și cam piardă din entuziasm. Nu vorbea prea mult, nici măcar când Doamna Omidă de la pregătitoare a întrebat-o îngrijorată dacă a pățit ceva, a dat vina pe oboseală și pe volumul mare de muncă.

Chiar și directorul începuse să se îngrijoreze, ca nu cumva să se răzgândească coana Vulpe și să plece din nou la oraș. O văzuse el că cercetase mersul trenurilor și tot trecea zilnic pe la gară. Uite și azi, a plecat în pauza de lucru tot înspre gară.

Dar ce se vede oare? Vulpea Roșcovană se întoarce veselă? Și râde? Cu cine vorbește așa entuziasmată?Nici nu apucă să se întrebe bine directorul, că Roșcovana îi apare în prag cu un prichindel zglobiu după ea. Nu-i de prin părțile lor, deși cam seamănă cu animalele din pădure, dar totuși el nu are cunoștință de vreo familie de acest gen în pădure.

Tot Vulpea cea veselă îl lămurește când i-l prezintă pe Piticel-Voinicel. E mic de vârstă dar voinic și și-a primit porecla pe străzile de la oraș. Vulpea l-a cunoscut când era acolo la școală, l-a găsit cotrobăind prin gunoaie după mâncare. Se pierduse de familia lui naturală și se descurca și el cum putea. Studentă fiind, nu a putut să-l ajute cu multe, îi ducea când putea câte un pachețel cu mâncare și haine ce-i rămâneau ei mici. A prins tare drag de el și acum că are serviciu și casă asigurate s-a gândit să-l ia la ea, să-l crească. Dar a vrut să fie totul legal și a durat ceva până i-au aprobat autoritățile adopția.
O să-l înscrie și la ei la Școala din Pădure, că e istețel și poate va învăța bine și va ajunge „om mare”. Are nevoie și el de o șansă.
La așa vești frumoase, toată școala s-a adunat în jurul celui mai nou membru al școlii și l-au intâmplinat cu voie bună.

Postare pentru provocarea Salvăm păpuși, după o idee de pe internet. In tutorial sunt folosite sticle de plastic, eu l-am înlocuit cu tuburi de hârtie. Prima ideea a fost să-l pun și la transformări creative, dar am uitat de Halloween. Când mi-am reamintit mi-am propus să îi fac alături un mic vas pentru agrafe sau alte lucruri mici de birou, sub forma unui dovleac. Ideea încă a rămas, dar ca să ajung azi la timp cu postarea în tabel, m-am oprit doar la suportul de creioane cățeluș. Cel puțin mie asta mi-a fost intenția,  să fie cățel. Dar mi s-a spus că seamănă a urs. Poate ar fi trebuit să-i fac măcar urechile mai alungite sau țuguiate. Poate semăna mai mult a cățel decât a urs. Monica și Rosie o țin pe a lor, ele s-au pregătit pentru cățel.



 

sâmbătă, 12 octombrie 2024

Cine apare-n prag de seară? Profesor Vulpe SP III - 19

 Director Bufniță s-a agitat toată ziua, că uite începe școala și el nu are totul pregătit. Nici destule săli de clasă și nici profesori. Plus că că trebuie să organizeze și clasa de seral că are cereri de la mulți adulți de-acum care vor și ei o a doua șansă să își termine studiile. Și uite că a citit el în lege că se poate face ceva și pentru ei, dar trebuie să îndeplinească niște condiții ca să aibă aprobare.
Și cum se agita el prin biroul improvizat, îngrijorat că se lasă seara și n-a rezolvat partea cu lumina, că de-acum ziua e mai mică și se întunecă devreme, numai ce vede pe cărarea spre școală o licărind o luminiță?
Cine să fie oare? Încă vreun adult ieșit de le serviciu care vrea și el la școală?  Nu vrea să-i spună că nu se poate acum, dacă nu mai revine mai târziu să se înscrie că a mai pățit cu el cineva, zilele trecute și are nevoie și de elevi ca să deschidă clasa. Și cum își pregătea el discurs motivațional, numai ce aude un gas mititel și subțirel, ascuns după un mare felinar.
- Buna seara. Aici e Școala din pădure?
-Da, sigur. Sunt Director Bufniță. Cu ce vă pot fi de folos? răspunde el mirat studiind felinarul. Ce i-ar trebui și lui așa ceva pentru clasa asta nouă de seral.
- Oh, ce mă bucur că v-am găsit, a răspuns glasul subțirel ieșind din spatele felinarului și dezvăluind o vulpe elegantă. Sunt Vulpița Roșcovană. Am fost plecată la oraș să studiez, mi-a plăcut mult să învăț și aș vrea să-i învăț la rândul meu și pe alții. Am auzit că se deschide o școală nouă aici în pădure. Se întâmplă cumva să mai aveți vreun  post de profesor?
Director Bufniță aproape că a sorbit fiecare cuvințel din cuvântarea Vulpiței și parcă nu-i venea să creadă ce aude. A răsuflat ușurat și s-a gândit că uite e așa cum zicea în filmul acela indian, ”Om, Shanti, Om” : „Când îți dorești ceva cu adevărat, toate planetele se aliniază să-ți îndeplinească dorința”.
Au discutat amândoi pe îndelete toate detaliile ( a verificat acreditările Vulpiței că nu putea să angajeze el doar așa pe vorbe) și au stabilit să preia ea și să organizeze clasa de seral, că are și mijloacele necesare. 

Profesoara Vulpița Roșcovană se înscrie în categoria suporturilor de creioane realizate pentru provocarea Salvăm Păpuși III, sezonul de toamnă, La bază este tot o cutie de conservă, îmbrăcată în același material de vinilin. Se pare că încă mai am și pentru celelalte suporturi ce ar trebui să apară în această serie. Vulpița este confecționată din fetru lipit pe suport cu silicon. Și de data aceasta m-am folosit de corpul vulpiței ca să ascuns îmbinarea vinilinului pe cutia de conservă.





Felinarul este realizat dintr-un kit cumpărat din Lidl. Toate formele au fost pretăiate, a trebuit doar să le lipim. În kit erau și niște bucăți de carton buretat autoadezivi, dar am uitat de ei și eu și domnișoara mea cea mică care m-a ajutat la acest proiect. Eram încă cu pistolul de silicon în mână, rămas de la suportul de creioane și am lipit totul cu el în ordinea pe care mi-a dat-o domnișoara. Recunosc, de oboseală nici n-am realizat că piesele ce se suprapun trebuie să stea în straturi ca la felicitările 3d-decoupaje, dar felinarul arată bine și fără acele straturi în relief, că piesele au fost lipite oricum așa cum se indica în instrucțiuni.
Fiind de hârtie, nu putem folosi în el decât lumânări electrice. Pentru poze am folosit o lanternă, la vremea când terminam noi proiectul nu aveam și astfel de lumânări. Va trebui să cumpărăm unele, mai avem niște kituri asemănătoare.
Clasa de seral pentru adulți este o realitate pe care am descoperit-o la școala la care lucrez și nu este același lucru cu seralul de la liceu, pentru cei care vor să termine și un liceu după școala profesională. Există un program numit ”A doua Șansă” special conceput pentru cei care nu au toate clasele obligatorii prevăzute în lege (10 clase absolvite). În comunitatea rromă (rromani) unde este școala mea, este o realitate să întâlnești copii de 10-13 ani care nu au fost niciodată la școală. Mai rar în ultimul timp, dar încă se mai întâmplă. Plus copii, dacă mai pot fi numiți copii care la 14 ani se căsătoresc și fetele abandonează școala. Chiar am un caz în clasa a șaptea și am aflat de la ceilalți elevi că o elevă e măritată și va avea în curând copil și nu mai vine la școală. Nu știu exact ce vârstă are , poate avea și mai mult de 14 ani, la clasa a opta am elev de 16-17 ani. Dar am întrebat de ce nu mai vine la școală, chiar și măritată cu copil. Am citit în lege că ar primi și o bursă și ar avea și un regim special să poată termina școala, un program adaptat mamelor minore. Răspunsul a fost că nu o lasă socrii. Da, știu e șocant, dar e o realitate a acestei comunități.
Revenind la programul ” A doua șansă”, există două trepte/clase. Una pentru primar cu învățător, cu orar și programă adaptată pentru clasele I-IV, numită chiar A doua șansă (ADS) șu una pentru gimnaziu, FR (Fără frecvență). La această clasă am eu ore, e un fel de simultan pentru toate nivelurile V-VIII. Vine cine poate, probabil și în funcție de serviciu. Aici am o elevă despre care am auzit că a fost măritată, acum divorțată. E chiar foarte tânără, are un frate în clasa VI normală. Mă gândesc că acum poate să vină că nu o mai împiedică socrii. Majoritatea celor de la FR abia dacă știu să scrie. Pe unii chiar asta îi învățăm, să scrie și să citească. Sau tabla înmulțirii. Săptămâna aceasta de exemplu la matematică am fost la ”cumpărături”. Am avut un buget și a, socotit să vedem dacă ne ajung banii să luam ce ne-am pus pe listă. Am avut doar doamne prezente. Săptămâna trecută, cu domnii am pus parchet și plintă.

joi, 10 octombrie 2024

Mofturici - RiO (70)


Primesc și eu de-acolo de sus?
Miroase mai bine decât ce am eu în castron.

Pozele sunt din arhiva personală
Pentru rubrica Reflexii în oglindă, inițiată de SorinN și redeschisa de Carmen
Recomandare
„Dacă dorești să participi, publică într-un articol pe blogul tău, 
o imagine sau un clip, pe care tocmai le-ai văzut în „oglindă”(poate fi și cea retrovizoare) 
și înscrie articolul în tabel


 

miercuri, 9 octombrie 2024

luni, 7 octombrie 2024

Câștigători Septembrie TC24

 

S-a încheiat și prima lună de toamnă dedicată Transformărilor creative din acest an. E momentul să anunțăm și câștigătorii lunii. Lucrările se pot vedea deja în galerie.

Reamintim că orice lucrare poate fi recuperată și înscrisă în tabelul suplimentar. Tot acolo puteți înscrie și lucrări noi care respectă una din cerințele temelor din lunile trecute.

La tema indigo, juriul a fost cucerit de culoarea albastră. Chiar nu le știam pe fetele mele atât de amatoare de albastru. Autorul lucrării este

 Dănuța

La categoria câștigătorul lunii, domnul random a ales un gnom tare simpatic ce are și pereche, lucrări realizate de 

Liliana

Sincere felicitări, tuturor participanților!




Câștigătorul lunii are posibilitatea de a stabili două din cele 24 de teme ale provocării Adventul Exploratorului Creativ ce se va derula în decembrie, precum și câte o materia primă care să fie folosită la realizarea acelor teme. (exemplu : îngeraș - hârtie). Tabelul cu temele deja alese poate fi consultat mai jos. O precizare, materia primă aleasă se poate repeta dacă considerați că e ceva ușor de găsit și folosit în AEC.

sâmbătă, 5 octombrie 2024

Clasa ciupercuțelor magice - SP III 18

 Animăluțele din savană au auzit ele că se deschide o școală nouă în pădure. Așa că s-au adunat și-au făcut cerere la Director Bufniță pentru o clasă pregătitoare pentru cei mici. Cererea a fost aprobată cu bucurie, s-a căutat repede profesor și sală de clasă. La anunț a răspuns Doamna Omidă, o învățătoare cu experiență îndelungată și a fost imediat angajată. Tot ea a găsit repede și locul sălii de clasă, o poiană cu ciupercuțe magice, pe care doar ea știe cum le-a convins să coopereze și să servească de scăunele la clasă. 

Cu răbdare a primit fiecare elev, l-a ascultat și l-a așezat în banca potrivită. Tigrișor cel curios, în prima bancă ascultă cu atenție povestea girafei. Se bucură și el de fericirea ei că deși are gâtul lung nu stă chiar în ultima bancă. A auzit ea că la școală copii obraznici stau în ultima bancă, dar Doamna Omidă i-a spus că nu există copii obraznici. Leuț curajos, bate palma cu prietenul lui Elefănțel și întărește spusele doamnei. 

În ultima bancă e Maimuțica jucăușă. Mici ea nu e obraznică, dar e cea mai mare din clasă și are vederea bună, chiar dacă acum vede ea copaci, dar e nedumerită că nu găsește și banane ca în copacii de acasă.

Director Bufniță, tocmai a fost în vizită. E foarte mulțumit de cum se prezintă clasa pregătitoare. Și Doamna Omidă și elevii îi umplu inima de încântare. Mai are momentan de rezolvat un singur lucru : să găsească un profesor și pentru clasa „Buturuga și băncuța”, apoi poate declara că are are scoală cu mai multe clase.




Suportul de creioane cu ciupercuțe magice a fost creat pentru provocarea Salvăm păpuși, tema cu numărul 18. Am folosit aceeași idee de a transforma o cutie de conservă într-un suport de creioane  decorat în același ton cu celelalte. Conserva folosită azi este de la o cutie de porumb dulce, cu diametru la fel de mare ca cea a Profesorului bufniță, dar nu la fel de înaltă. Am îmbrăcat-o în același tip de materiale și am decorat-o cu forme din carton buretat (foam). Nu am mai documentat și procesul de creație, el fiind același ca la celelalte teme, diferența fiind dată de piesele de decor. Majoritatea pieselor de decor am avut-o de prin diverse kituri cu piese predecupate. Am decupat trunchiul copacului dintr-o foaie A4 de carton buretat, iar coroana am realizat-o din frunze de toamnă dintr-un set. Ciupercuțele roșii sunt și ele decupate din resturi de carton de la kituri pentru copii. Bulinele sunt desenate cu creion corector.


Mesagerele Monica și Rosie, au fost bine-nțeles la datorie, au ajutat cu materia primă și au participat la ședința foto.