joi, 17 august 2023

La pescuit - Reflexii în oglindă (25)

 În minivacanța ce tocmai a trecut am profitat de o ofertă neașteptată și am plecat la pescuit pe lacul Razim sau Razelm, cel mai mare lac din România, situat în Delta Dunării, județul Tulcea. Cândva demult comunica cu Marea Neagră, multe specii de pește venind aici să depună icre, dar odată cu indiguirile de prin 80 aceste căi de cominicare au fost închise. Primind apă din Dunăre prin brațul Sf. Gheorghe si prin câteva canale, acum a devenit lac de apă dulce.

Noi am fost într-un resort de pe malul lacului la care se ajunge din Jurilovca. De aici se poate lua și vaporașul pentru a ajunge la Gura Portiței, fâșia de plajă ce delimitează lacul de mare. 

Am mai fost acum câțiva ani în zonă, am stat atunci la niște căsuțe pe malul unui canal. Acum nu am mai găsit loc la căsuțe, ci doar în hotel. Am găsit locul foarte schimbat de ceea ce știam, Nu mai e pontonul dormitor și nici cherhanaua la care am mâncat data trecută. Am aflat că data trecută noi am fost de fapt la alt proprietar care a vândut totul acestui hotel. Înțeleg motivele pentru care nu a mai ținut cherhanaua, i-ar fi făcut concurență serioasă, prețurile restaurantului de la hotel fiind puțin cam piperate. Am avut varianta celuilalt resort, care văd că încă rezistă. Nu știu cum sunt facilitățile de cazare de acolo, dar mâncarea a fost excelentă.

Nu mă pot plânge prea mult de hotel, calitate, personal amabil, curățenie, multe facilități gratuite: hidrobicicleta, piscină, biciclete. Erau și ATV-uri, dar eu nu am încercat, pescuit oriunde doreai.

Camerele frumos decorate, deși cam micuțe. M-am învățat cu cele mari spațioase, cu o masă pe care să pot pune laptopul.

Mi-am dat seama că indiferent de cât de frumos și elegant a fost hotelul, nu e tocmai ce ne trebuie nouă când mergem la pescuit, fie el pescuit sportiv. Mi-a lipsist să pot ieși eu dimineața pe malul lacului, când se ivesc zorii și să arunc bâțul în baltă. Sincer, nu aveam starea necesară să cobor la mașină, să iau undițele și să caut un loc de pescuit. Nu mai spun că nu prea erau pescari, poate la căsuțele cu ponton pe care nu le vedeam de la hotel. Aveau un fel de minibus deschis, vreo 7-8 locuri cu care se duceau să aducă la masă oaspeții de la căsuțe. Totuși, îmi amintesc că noi am stat la una din cele mai îndepărtate și mergeam pe jos până la masă.

Marele meu necaz în această minivacanță a fost o durere de măsea pe care o țineam eu sub control cu ceva calmante, dar s-a combinat ea cu ceva că aveam probleme și cu urechea de pe partea respectivă. Nu am putut să suport nici cea  mai mică pală de vânt care să ajungă la ureche, iar la micul dejun, aerul condișionat era de ajuns să mă trimită urgent înapoi în cameră.
De altfel cam în cameră mi-am cam pretrecut tot sejurul. Am avut totuși o priveliste superbă și chiar și din pat vedeam lacul reflectat în oglindă. Ce a  fost bun din acest repaus forțat e că m-am odihnit cu adevărat fără să fac nimic și mi-am încărcat bateriile.
Camerele aveau un mic balcon pe care cu greu puteau ieși două persoane. Măsuța și două scaune erau ideale să stai seara la un pahar de vin și să admiri luna oglindită în lac.
În tot acest timp fetele s-au bucurat de piscină, plimbări cu bicicleta sau hidrobicicleta.

Cu tot disconfortul meu creat de starea de sănătate, aveam perioade în care puteam să ies, două maxim trei ore. Am profitat într-o după amiaza să merg la pescuit. De obicei, la pescuit eram cea care avea baftă să prindă pești mai mult ca ceilalți. De data aceasta m-a întrecut cea mică. Ea a fost și prima care a prins un pește, și cea care a prins cei mai mulți. Dacă nu mă înșel, e prima dată când merg undeva unde e obligatoriu pescuitul sportiv. Parcă nu are așa mult farmec pescuitul fără să aduni peștele prins. Am mai fost odată pe un lac unde dădeam drumul peștelui doar pentru că era extrem de mic ( 3-4 cm). Doar așa ceva am prins atunci.
Nu am putut sta mult la pescuit, chiar dacă am purtat apărători pentru urechi. Când a început vântul imediat am simțit și, cu toată părerea de rău, a trebuit să plec, chiar dacă am încercat să rezist cât mai mult. Nu vroiam să-i iau pe ceilalți forțat de la pescuit. La cât de rău mi-a fost seara, nu am mai încercat să merg în altă zi. Dar măcar am avut parte de o ședință de pescuit cu vreme bună și am putut prinde niște reflexii minunate în apele lacului.

 


Pozele sunt din arhiva personală

Pentru rubrica Reflexii în oglindă, inițiată de SorinN și redeschisa de Carmen

Recomandare

„Dacă dorești să participi, publică într-un articol pe blogul tău, 

o imagine sau un clip, pe care tocmai le-ai văzut în „oglindă”(poate fi și cea retrovizoare) 

și înscrie articolul în tabel


10 comentarii:

  1. Incantatoare privelisti! ❤ Pare un loc foarte linistit, unde-ti poti auzi gandurile... Pacat cu nenorocul ala de dintisor...
    Pe la sfarsitul anilor 1980 am fost - prima si ultima data - la Gura Portitei; m-a fascinat "pustietatea", salbaticia - avea un fel de "frumusete salbatica" (nu stiu cum sa-i zic) Probabil ca acum n-as mai recunoaste locul... Cu ani in urma citisem ca... se construieste, pentru turisti (si nu numai).
    Numai de bine! 💕

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La cât de mulți se duc acum la Gura Portiței nu cred că mai avem parte de pustietatea aceea pe care ai găsit-o tu atunci. Dar tot aș vrea să pot vizita această plajă.
      Numai de bine și la voi.

      Ștergere
  2. Mi-aș dori să văd Delta, dar cumva nu reușesc să se alinieze planetele. Îmi pare rău că nu te-ai simțit bine, dar mă bucur că ai reușit să faci aceste fotografii. Așa văd și eu Delta prin ochii tai.
    Multă sănătate Mihaela!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil intervine și distanța destul de mare de la tine pănă în Deltă, așa cum pentru mine Oradea e departe tare, ca de altfel cam toată partea de nord a țării. Realizez acum că în nordul Moldovei am fost o singura data când erm copil.
      Mulțumesc la fel.

      Ștergere
  3. Confortul este important dar nu atat incat sa strice un concediu de vara. Spre noric, vara se sta putin in camere....
    Sper ca ai rezolvat problema cu maseau 💞
    Minunate reflexii 🥰😍 pescuitul e un sport interesant, mai ales pwntru insotitorii fotografi 😂✌️
    Pupici si imbratisari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare că măseaua s-a rezolvat singură. Am fost la densits și după ce dureri am experimentat eu în vacanță, ieri la cabinet nu mă durea nimic. Mi-a explicat dr că după tot ce i-am povestit el cred că pur si simplu un nerg de la măseaua respectiva a murit pur si simplu. N-am mai pățit pănă acum așa ceva, dar ar explica de ce durerea a încetat brusc cu o zi înainte.
      Numai de bine în concediul vostru, Carmen.

      Ștergere
  4. Am fost in delta in 92, asa scurt, cu parintii si niste prieteni. Nu stiu daca am ajuns in zona aceasta (dar am fost pe bratul Sf Gheorghe si am mancat raci fierti...:D), insa stiu de Portita de la Tati :).
    Ma bucur mult de poze si reflexii - si ma bucur ca, desi nu ti-a fost deloc usor, totusi ai adunat si cateva amintiri frumoase. Si... ca ai scapat de omoratul nervului la dentist ! Pfiu .....

    Imbratisari cu drag :*

    Ps: prin fata portii de la bunici tracea un parau. Era asa curat pe vremea aia - si oamenii spalau la parau rufe, cu sapun de casa - ca idee, incat erau pestisori.. Bunica noastra ne-a facut peste prajit din cativa mai maricei, ca nah.. ii prinsesera cu mana verii mei :)))). Sa ne faca o placere, Tot in parau faceam si boloboaca. Dar cand cineva spala, se anunta ca sa se stie si copii stricau rapid boloboaca si totul era perfect. Acum.... mda... acum vorbim la trecut :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Unchii mei încă merg la peste pe rău, cu coșul. Cred că mi-ar plăcea și mie să mai repet o astfel de excursie. Și eu prindeam pești mici cu mâna de sub pietre. Fâțe le spunea la noi. Se dădeau prin făină și se prăjeau bine pănă deveneau crocante. Ca hamsiile de la mare.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!