luni, 5 iunie 2023

Floare de iris - Citate favorite (20)

 Ieri am fost în vizită la o verișoară de-a mamei de la care am primit o minunată floare de iris. E prima dată când văd un astfel de colorit al unui iris și sunt... fără cuvinte. Mi-a promis că la toamnă îmi va da câțiva rizomi și mie pentru a-i planta la mine și deja sunt nerăbdătoare.

Floarea mi-a amintit de o formație de demult: Iris, cu o melodie minunată, intitulată chiar „Floare de iris” ale cărui versuri mi-au încântat mult sufletul. Am avut ocazia să-i văd într-un concert și nu pot uita cum au reușit să electrizeze tot publicul cu această melodie:

Floare de iris

Floare de iris...floare de colț,
Ne-ai ocrotit,ne-ai dat un rost
Iar când noi nu vom mai fii
Vă veți aminti că a fost o dată Iris x3

Pe străzile viselor am alergat
Și v-am iubit și v-am cântat
Iar când noi nu vom mai fii
Iar noaptea va fii zii
Vă veți aminti că a fost odată Iris

Iar când noi vom mai fii
Vă veși aminti că a fost odată Iris x2
Că a fost odată Iris

Pe net sunt multe înregistrări ale acestei melodii cântate de inegalabilul Florian Pitiș Cristi Miculescu (mulțumesc Rux pentru corectare😚), majoritatea din concerte live. Azi am rezonat mai mult cu varianta de mai jos, impresionată de nota distinctivă dată de flaut:


Postarea participă la ”Jocul de luni” 
ce constă în redarea unor Citate favorite
joc găzduit acum de Suzana.


10 comentarii:

  1. Superba, nu am ascultat-o de mult, ma bucur ca ai pus-o aici. Nu stiam ca a cantat-o si Pitis.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici eu nu o mai ascultasem demult. M-am bucurat când floarea mi-a reamintit-o.

      Ștergere
  2. Este superba imaginea si melodia. Sunt multi ani de cand nu am mai auzit-o. Adaug postarea ta si la MFC-ul cu irisi. Sa te gandesti pana la toamna unde ii plantezi, ca sunt de exceptie!
    Pup si o saptamana frumoasa! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce flori superbe. Eu stiam variantele clasice cand eram mica: de stanjenei / irisi violeti (mai deschis, mai inchisi.. si uneori atat de pali, ca erau aproape albi.
    Apoi am vazut albi si galbeni.. dupa care am vazut o combinatie de galben cu visiniu... iar anul acesta am vazut, desi doar in fotografii, o explozie de combinatii cromatice.
    Sper sa reusesti sa prinzi si tu aceasta varianta. Sunt absolut minunati. 🧡

    Legat de Iris, am doua amintiri mai speciale (mie initial mi-a placut mai mult Holograf, ma cam speriau tipetele lui Cristi Minculescu, ca sa fiu sincera, dar probabil si pentru ca nu nimerisem o piesa care sa imi placa, cred.. haha). In 2002, la Mamaia, au cantat ... stai ca asta suna amuzant. Era sa zic ca au cantat in deschiderea concertului Akcent (teoretic cam asa e, ca ei au fost primii si apoi a venit concertul Akcent). Asa.. 1 august - imi amintesc pentru ca a fost o zi pliiiiina (am multe amintiri haioase din ziua aceea...). Si am prins si noi cateva piese, printre care si Baby - care imi place tare mult.
    O alta amintire, e legata de aceeasi piesa - cand au avut un concert la Pitesti si pe atunci se organizau concertele fix vis-a-vis de mine, peste strada, in Piata Milea. Sunt recunoscatoare ca nu mai este cazul acum... sincer. Dar atunci era chiar placut - tot asa am ascultat cand il plimbam pe Dodo, pe trotuarul dinspre noi, cateva piese.

    Nu stiam ca a cantat si Pitis cu ei :O. Dar am aflat ca a cantat Bitman... :D.
    (ps: apropo de floare de colt, mie imi aduce automat aminte de piesa lui ducu Bertzi).

    Puuupici cu drag

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai, ai tu dreptate, Cristi Minculescu, nu știu de ce mi-a mers gândul la Florian Pitești. Pe Cristi Minculescu l-am văzut în concert. Mintea mea a început sa-i încurce. O sa modific și în articol.
      PS: și eu știam doar irisi/stanjenei albastri în copilărie, adică fix pe cei care ii am acum, ca i-am adus de la bunica.

      Ștergere
  4. Frumoasă culoare are irisul. Pe aici am mai vazut plantati pe la porți în ronduri.
    Melodia lui Iris nu am mai auzit-o de ani de zile.
    Seară frumoasă să ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și pe la noi sunt plantați în ronduri pe la porți și au niște culori minunate, galben-portocaliu-maro, rar albastru

      Ștergere
  5. Irisul este superb, iar despre cântec... ce să spun, o delectare! Mulțumesc!
    Sănătate și numai bine!

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!