sâmbătă, 3 iunie 2023

Jurnal de grădină (9/23)

🌞 Când? Sâmbătă, 3 iunie, început dimineață și terminat pe seara

🌞 Știam că nu am mai făcut demult o filă de jurnal de grădină, ca să descopăr cu surprindere că în mai am doar una, deși s-au întâmplat destul de multe, mai ales la capitolul flori. Unele au înflorit brusc, imediat ce a dat căldura, ca să se treacă la fel de repede de nici nu aveam timp să mă bucur de ele (bujorii). Cred că weekend de weekend am început să fac poze pentru postare, dar de scris nu mai ajungeam să scriu. 

🌞Vremea este destul de variabilă, se simte vara cu adevărat, cu zile foarte călduroase urmate de perioade de vânt ca de furtună spre seară, uneori chiar cu ploaie. Ploaia a fost prezentă destul de des astfel încât nu a trebuit să ud prea des (cu excepția solarului).

🌞Și pentru că am ales la poza zilei o imagine cu arcada mea de trandafiri, voi vorbi mai întai de ea. E primul an în care nu am tuns-o primăvara, la momentul în care am avut eu timp de ea, deja înmugurise bine, motiv pentru care este acum enorm de mare. Arcada încadrează poarta dintre curtea casei și grădina de legume. Sunt patru culori de trandafiri cățărători în ea, alb, mov și două nuanțe de roșu. Cei roșii au crescut greu de la început, cel mov - l-am cam stricat eu într-o primăvară când am tăiat mult din tijele vechi și se pare că am nimerit mai mult mov decât alb, dar undeva prin cais exsită și mov. Mai jos, prima poză e din curtea casei, celealte sunt din grădina de legume:

 

 


🌞 Cățelușii nostri dragi, ca de obicei, ar vrea să ne însoțească în grădină, dar am interzis momentan din cauza conului. Nero încă trebuie să-l poarte și lovește cu el cam tot ce întâlnește. Pentru supraviețuirea legumelor mele prefer să îl țin deoparte. E de ajuns că strică flori. 

🌞 Motanii parcă se iau la întrecere, sunt în plin sezon de vânătoare. Sunt simpatici când trec cu prada în gură cu Bella în urma lor să vadă ea cine ce a prins. Dar dacă e prea cald, se strecoară pe unde se poate după fiecare fărâmă de umbră posibilă, chiar și umbra unei jardiniere:



🌞 Și pentru că întreba Rux, iată ghiveciul cu frăguțe:



🌞 Revenind la flori, bujorii pe care am apucat să-i pozez luna trecută. dar spre fericirea mea a mai înflorit o tufă de bujori albi care sper să țină mai mult și se pregătește să se deschidă o altă tufă ce pare a avea două culori:

🌞Irișii, i-am adunat aici pe toți pe care îi am (cu excepția celor timpurii care înfloresc odată cu zambilele), pentru a completa o discuție despre ei pe care am avut-o de curând cu Suzana și Carmen. Cei doi de sus sunt iriși cu bulb. Am plantat din fiecare mai mulți bulbi, anul acesta doar aceștia au ieșit. Cel din dreapta totuși răsare de vreo 3-4 ani. Cei de jos sunt cu rizomi, au florile mai mari, atât inflorescența, cât și tija. O altă deosebire între ei este că cei cu bulbi au tije și frunze subțiri, cresc oarecum singuri, în timp ce cei cu rizomi cresc în tufe și cu frunzle mai groase.


🌞 Alte floricele de prin curte: trandafirii de dulceață și margaretele (ochiul boului). Anul trecut crescuseră margaretele mai mari decât tradafirii, anul acesta margaretela au rămas aproape pitice:

 

🌞 O iasomie arcuită, gazonul din trifoi inflorit și salvia:

 

🌞 Am împodobit gardul cu floricele la ghiveci, în special cu niște mușcate primite de la mama:


🌞În solar, plantele au început să crească frumos, am legat atât roșiile cât și castraveșii după o metodă nouă pentru mine, numită „Palisare în W”:


 

Spre bucuria mea au început să apară și roadele:

 

🌞 Sunt și ceva pătlăgele pe acolo, dar le-am pozat pe cele din grădină:


Mazărea este minunată, are deja păstai acum:


Din poze, grădina pare chiar dezastruoasă, e mult verde, sunt buruieni, dar ... partea cultivată arată bine. Am montat sistemul de irigare la roșii și ardei, iar roșiile chiar au început să rodească. Deja facem acum a doua legare a lor:

 


🌞 La final, ceva distractiv: aveam o jardinieră cu răsaduri de sfeclă roșie. O scosesem din solar că se usca prea repede pământul și afară o mai prindea ploaia. Dar deși nu se mai ofileau, nu creșteau și pace. Până m-am uitat mai atent, că mărarul răsărit în ea luase avant. Crescuse și sfecla mea, dar era imediat mâncată de păsări tare amatoare de frunze fragede. Noroc că nu au găsit salata.


16 comentarii:

  1. Ce frumos ați făcut!Și eu locuiesc la țară ! Bravo pentru munca voastră !

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce fain e la tine! Totul verde si organizat! Productie faina sa aveti si spor la munci!
    Iar arcada e superba! Am pus si eu 3 feluri de trandafiri cataratori intr-un loc si imi place amestecul, mereu nou, mereu altceva...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie mi se pare mereu că la ceilalți e organizat, dar la mine nu. Mult spor și roade bogate și la tine!

      Ștergere
  3. Esti incredibila cu gradina ta! Este o minune ce reusesti sa faci acolo.
    Recunosc ca imi plac toate infloririle tale, insa imi doresc mult o iasomie. Am tot vazut, insa nu am avut curajul sa iau. Mai cuget!
    Spor la tot ceea ce faci acolo, draga Niko! Zile cu bucurii! 😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu că sunt maimulte feluri de iasomie. Ceea ce am eu nu cred că merge la ghiveci.
      Numai bine și la voi!

      Ștergere
  4. O gradina foarte frumoasa, mie imi place asa un pic mai salbatica, a noastra e si mai wild 😂. Florilor le merge foarte bine , pot spune ca trandafirii sunt florile mele preferate (cam la egalitate cu macii) iar ai tai sunt foarte frumosi!. Arcada e ceva deosebit, candva am avut o arcada acasa la parintii mei, am si fotografii din copilarie cu ea. Dar era doar cu rosu si alb, in patru culori e ceva deosebit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Între wild și neîngrijită este o diferență. Că florile sunt plantate de-a valma si se înghesuie una într-alta asta, da zic și eu mai wild, dar cand răsare pătlanina deassupra lor și toate sunt decorate cu vobură deja le trec la categoria neîngrijit. Mi-aș dori să am mai mult timp de ele, dar ...cred că am și obosit.

      Ștergere
    2. Asta e wild, cealalta e studiat si aparent salbatica. Si eu am volbura, iar patlagina si coada soricelului si (partial, ca am multa) papadia nu le smulg pentru ca sunt plante medicinale valoroase.

      Ștergere
    3. Ok, zicem atunci ca tine, dar recunosc că păpădia o smulg, a devenit prea multă, prea deasă. La anul răsare alta. Apropo de plante medicinale - ani la rand am încercat să plantez mușețel, din semințe, adus de pe camp de la padure dar nu a mers. Anul acesta am descoperit îm mijlocul aleii, fix pe unde trece roata de obicei, câteva fire de mușețel. Nici nu știi cu ce atențe le ocolesc acum, să înflorească măcar o dată. Mie- teamă să le scot și să le mut. Chiar nu puteau și ele să iasă 30 cm mai departe, înspre rondul de flori?

      Ștergere
  5. Multă, multă muncă ! Rezultatele sunt minunate ❤️
    Felicitări👍
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
  6. Ai o gradina frumoasa.
    Si castravetii mei s-au facut, rosiile încă nu s-au copt!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu înțeleg de ce toate mesajele tale au întrat la moderare. Ma dispera google din acest punct de vedere.
      Mulțumesc pt aprecieri.

      Ștergere
  7. Fraguteeeeeee!!! Avea un domn puse fragute pe gard.. era ca un gard viu de fragute... :) Si erau minunate.
    Si mai minunat insa, in amintiri, a ramas momentul cand mergeam prin natura si culegeam din padure fragi... sau mure de pe marginea drumului... Mi se pare ceva din alta lume, alta poveste, un univers paralele.. acum nici din gradina ta nu poti avea certitudinea ca poti manca linistit - ca nu stiu cui ce i se nazare prin vecini sa faca :))))).
    Desigur ca mai erau si pe atunci, dar nu ca acum. Noul normal. :)))
    Insa cand ma uit la pozele din gradina ta ma bucur enorm si imi amintesc de gradina bunicilor! Apropo de gradina lor... intr-un an mi-am umplut buzunarele de teci de mazare - nu stiu sincer daca a mai ramas ceva in gradina... hahaha. Plecam la munte (pe marginea unui parau) - pe atunci puteai merge si sta frumos la aer.. si chiar era frumos acolo, foarte frumos si cvilizat si liniste si pace. Acum e imprejmuit .. in fine. Pot intelege in oarecare masura. Si eu daca as avea acolo pamant as vrea sa ma bucur de liniste si pace fara persoane needucate care vin si trantesc si fac fum si polueaza fonic etc.. :))

    Si draga mea... am mancat toata mazarea aia asa crudaaaaa - eu si sora mea... vai ce buna era. mazarea :)))).

    Superbe florilesi recolta incepe sa ne bucure privirea :*
    pupici cu draaag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fix pt tine am pus frăguțe, că ai întrebat de ele. Nu am multe, doar acel ghiveci, dar sunt bune de pofta.
      Nu prea găseam frăguțe când mergeam la pădure, erau foarte puține în zona noastră.
      Apropo de mazăre. Tocmai am scos-o pe toată și am pus-o la congelator. Chiar arata apetisant. Îți pun o poza la jurnalul urmator

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!