vineri, 23 iunie 2023

Plăcintă cu brânză de vaci și merișor de miere

 Așa cum m-am obișnuit de ceva vreme, prăjiturile la mine în casă le fac fetele, mai ales atunci când le rog. De obicei le las să aleagă ele ce prăjitură doresc, doar uneori mai vin cu sugestii.

Așa am făcut și cu prăjitura aceasta, o rețetă nouă pentru noi, motiv pentru care nu am poze din timpul pregătirii ei. Am găsit rețeta, bine-nțeles pe Gardu viu comestibil.

Ingrediente:

- pt blat : 1 pahar smântână, 1 pahar zahăr, 3 pahare făină, 3 ouă, 1/2 pahar ulei, 1 plic praf de copt

-pt cremă : 250 g brânză de vaci, zahăr pus după gust, 250 g merișoare de miere

Mod de preparare:

Se amestecă ingredientele pentru blat și se toarnă în tavă. Peste blas se toarnă brânza de vaci amestecată cu zahăr, iar pe deasupra se presară merișoarele.
Se coace în cuptorul preîncălzit aproximativ 30-40 minute.

Domnișoara a copt prăjitura în tava cuptorului și nu are prea multă înălțime.

 


Prăjitura a fost delicioasă, un gust asemănător cu o plăcintă cu brânză și afine. Și foarte important, nu foate dulce.

 Ce aș schimba eu la rețetă : separatul albușurilor si bătutul lor bine pentru a obține un aluat mai aerat. Eventual o tavă mai mică și automat mai puține merișoare. Sau la tava mare de a cuptor, dublată cantitatea.

Pentru că avea gust de afine, mă găndesc că rețeta merge și cu afine în loc de merișoare. O  pun pe lista de încercat.

2 comentarii:

  1. Citeam si ma gandeam cum sa adaptez eu reteta :))) si apoi vad ce ai scris ca ai bate separat albusurile.. FIX la asta ma gandeam si eu.Haha!! Gand la gand. Si as mai scadea un pic din zahar - dar eu oricum scad mereu si pun din cel brun care e mai aromat ca cel alb. Si nu as mai pune praful de copt :))))
    Arata minunat!! Felicitari Domnisoarei si pofta buna voua (sa va fie de bine :D).
    pupici si multumiri pentru reteta :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Data viitoare când voi merge la cumpărături voi lua branză și voi încea cu alte fructe. Chiar cred că se adaptează la mai multe fructe.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!