marți, 5 septembrie 2023

Musaca de post

 Imediat ce am aflat că există musaca de vinete cu carne, mi-am dorit să încerc și eu varianta de a găti acest fel de mâncare. Numai că din cauza dietei mele, nu puteam combina legumele gătite cu carnea, dar cum aveam voie legume gătite, am înlocuit carnea cu ciuperci. Am citit multe rețete pe net fie de musaca de vinete, fie de musaca cu ciuperci. Nu am găsit una care să-mi placă mie prea mult, dar erau diverse etape care rezonau cumva cu mine. Prin urmare, am combinat ce mi-a plăcut și în final am obținut o mâncare chiar delicioasă. 

O singură ... lispă am : o poză cu mâncarea în farfurie. Am gătit această musaca în ziua în care am pierdut-o pe Scai. Tocmai opream cuptorul când i-am descoperit lipsa și cu tot ce a urmat, nici mâncare nu mi-a trebuit mie atunci. Am crezut că am făcut poză a doua zi, dar nu găsesc nimic prin telefon, deci probabil am uitat cu totul.

Îngrediente (nu dau cantități, fiecare poate mai mult sau mai puțin din fiecare ingredient, în funcție de ce are și de ce îi place mai mult):
  • vinete
  • dovlecei
  • ciuperci champignon
  • ciuperci pleurotus
  • ceapă
  • roșii
  • condimente
  • ulei 

Mod de preparare:




Vinetele și dovleceii se curăță de coajă și se taie felii pe lungime. Vinetele se presară cu sare, se așează în tavă, pe foaie de compt, și se bagă la cuptor 10-15 minute. Între timp, feliile de dovlecel se presară cu sare și se lasă la scurs. Se bagă și ele la cuptor după vinete, tot 10-15 minute.












Ceapa și ciupercile pleurotus se toacă la mașina de tocat și se călesc cu o lingură de ulei. Se adaugă condimentele dorite. Eu am pus ca la carne: oregano, cimbru, busuioc, sare.
Ciupercile champignon se taie felii (am folosit doar 3-4 pălării).
Roșiile se taie cubulețe și se dau într-un clocot sau se pot folosi crude. Se pot înlocui și cu bulion.




Într-un vas termorezistent, uns cu ulei, am pus straturi în modelul următor: vinete, dovlecel, ciuperci champignon, cipercile pleurotus, dovlecel, vinete și desupra roșiile. Se bagă la cuptor aproximativ o oră la foc mic.














Am mai încercat într-o zi ceva asemănător, nu aveam ciuperci atunci, am pus doar un strat de vinete, unul de dovlecei ( preparate ca mai sus) și acoperite cu roșii crude. A fost bun, dar nu la fel de gustos ca musacaua de post.


8 comentarii:

  1. excelente retete! Parca mi-ai facut pofta!
    Este multa munca dar cred ca se merita! Multumim pentru retete ♥
    Numai bine ♥ Ma bucur ca Scai & CO sunt sanatosi! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, acum sunt toși bine și am scăpat de tot de emoțiile acelei zile.
      Musacaua asta este foarte bună din punctul meu de vedere. E gustoasă și totuși nu pare atăt de greu de făcut. Eventual se poate sări peste etapa de coacere a feliilor de vînăta sau dovlecel.

      Ștergere
  2. Vai ce bine arata! De mult nu am mai mancat ciuperci. Buni facea cand eram mici tocanita sau ciulama. Dar dupa 86 au tot fost cazuri si .. nu am mai luat.
    Dar musacaua arata... foarte bine..💗

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred cî în ultima perioadă nu a existat zi de cumpărături alimentare în care să mă întorc acasă fără ciuperci. Cumva au devenit nelipsite din bucătăria mea.

      Ștergere
  3. Daaa, sigur voi incerca si eu. Eu las vinetele putin la scurs cu sare. In mentalul meu este
    ceva legat de acest subiect, insa nu am documentat.
    Cred ca a fost delicioasa musacaua! Multumesc pentru reteta, Niko!
    O zi usoara! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vinetele coapte pe jar, în coajă, da și eu le las la scurs cu sare. Știam că e bine să faci așa că sarea scoate acea amăreală din ele. La acestea coapte în cuptor...nu le-am lasat la scurs. Le-am curățat, prosărat cu sare și bagat imediat în cuptor ca să nu se înnegrească. Nu aveau zeamă când le-am scos, dar erau moi, le puteam modela ca să acopere toată partea de jos a vasului termorezistent și să nu lase spații.

      Ștergere
  4. Nu mai comentez de pe telefon, ca dispar mesajele.
    Am vrut sa te intreb daca vinetele le lasi cu sare la scurs. In mentalul meu e ceva de acest gen. Oricum reteta e chiar faina si parca seamana cu legumele la cuptor, chiar fara ciuperci.
    Poate incerc in weekend ceva similar.
    Multumesc pentru reteta, Niko! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În legătură cu vinetele a răspuns mai sus. Nu cred că telefonul e de vină. Unele comentarii asteaptă de la mine un fel de moderare, deși nu apar în rubrica ”în curs de moderare”. Totuși trebuie să le dau eu accept să fie vizibile pe blog. Nu înțeleg de ce sunt așa. Comentariile de la postările mai vechi de o săptămână , da apar în rubrica de moderare, că pentru ele am setat moderarea. Dar la celelalte nu și nu înțeleg după ce criteriu unele sunt afișate direct și aletele nu.
      Spor la bucătăreală!

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!