marți, 19 septembrie 2023

Surprize neplăcute

 Când mi-am scos decorațiunile de toamnă, mai precis sticlele decorate, prima mea grijă a fost să le verific să văd cum au rezistat aproape un an depozitate. După cum spuneam și la postarea trecută, doar sticla decorată cu cafea a avut un mic incident. Restul erau la fel de frumoase ca atunci când le-am făcut.

În verificarea mea am acordat o atenție deosebită sticlelor decorate cu boabe de porumb și semințe. În vara asta am dus un lung război cu niște fluturași, molia cerealelor cred că li se spune, de care nu reușeam să scap și nu le găseam sursa, asta până când am descoperit niște miez de nucă pe care eu îl credeam într-o cutie etanșă. Ei bine, nu mai era etanșă(probabil nu o închisesem bine) și era plină de fluturi. 

Crezusem că odată cu acel miez de nucă am scăpat și de fluturi, dar șmecherii de ei găsiseră o altă sursă de hrană, o pungă de alune desfăcută și neterminată. Într-un final reușisem să scap de ei, astfel încât la începutul lui septembrie nu mai aveam această problemă, dar fiind relativ proaspătă în mintea mea, când am scos sticlele din cutie, le-am verificat pe toate cu atenție. Am răsuflat ușurată să constat că totul este în regulă mai ales cu boabele de porumb.

Dar ușurarea mea nu a durat mult, vreo săptămână a trecut doar, că au apărut iar zburători, fix în preajma sticlei cu porumb. Și da, surpriză neplăcută era acolo: toate boabele de porumb aveau ... fluturi (sau cel puțin urmele trecerii lor pe acolo).


  

Din păcate a trebuit să o scot din casă că să scap de invadatori.


8 comentarii:

  1. De acum vei sti! Poate ca astfel de materiale ar merita acoperite cu lac, sau cu ceva similar. Asa nu cred ca s-ar mai cuibari fluturasii. Cand e vorba de marerii prime de acest fel, merita sa ne mai documentam. Ca altfel invatam de la fluturasi...
    M-am uitat acum la ceva primit cu multe seminte lipite pe un trifoi. Chiar totul e lacuit. Cred ca la final, dupa lipire.
    O zi fara surprize bizare! Pup.💋💖

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu de ce, dar nu-mi place această etapă de lăcuit. Cred că ar trebui totuși să mă împrietenesc cu ea pentru astfel de proiecte.

      Ștergere
  2. Of chiar nesuferita problema. Nu m-as fi gandit ca se poate intampla.. :O. Poate daca ai da cu un lac (cine vine cu ideea cu lacul.. stai sa ma amuz un pic de ce scriu) boabele..?
    Oricum pacat - era tare reusita... :(. Sper ca se poate rezolva totusi.
    Imbratisari cu drag :*

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sticla nu e tocmai stricată. Doar că a primit o altă locatie, pe verandă. Fluturașii care mai apar pot zbura liniștiți afară, iar prin decebrie când îi va veni rândul să o străng ....bănuiesc că o pot păstra asa, chiar dacă boabele de porumb au găuri. Asa a fost modelul!😅

      Ștergere
  3. Ce sticla frumoasa! Ce pacat ca ti au atacat o inaripatele 🙁 Moliile astea sau ce or fi sunt tare nesuferite! Daca pun stapanire pe ceva, nu le mai poti indeparta!
    Ca sa nu pierzi frumoasa decoratiune, incearca sa o stropesti cu spray fixativ pentru par. Este o idee perfecta pentru lucratri noi dar poate ajuta si acum... incearca.
    Numai bine! O ultima saptamana de septembrie cat mai placuta! 🤗💞

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. |E o idee și asta cu fixativul. Sticla nu o pierd. Cred că în cel mai rău caz voi înlocui florile de porumb. Aș putea să fac altele pe care să le lăcuiesc înainte de a le lipi pe sticlă.

      Ștergere
  4. Si eu am facut o morisca cu acoperisul din boabe de porumb...nu aveam probleme cu acesti dăunatori, dar tot mi-au invadat acoperisul:))). Cred că ideea Suzanei este foarte buna, ar trebui lacuite aceste boabe care sunt deliciul zburătorilor...hihi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În timpul claselor primare fetele au mai făcut proiecte cu boabe de porumb sau alte semințe și le-au pastrat chiar ani. Nu am mai întalnit problema asta până acum. Dar e de tinut minte pe viitor că ar merita lăcuit.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!