marți, 12 septembrie 2023

Marmelada de pere fără zahăr

 Această marmeladă are la bază rețeta de marmeladă de pere de pe Savori urbane, dar cu ceva modificări. În primul rând nu folosesc acele arome indicate acolo. Am un păr timpuriu, fructele se coc încă din luna august și sunt foarte aromate. Nu știu ce soi de păr este, l-am „moștenit” de la fostul proprietar când am cumpărat terenul. În plus am înlocuit zahărul cu fructoză.

Ingrediente:
1,8 kg de pere curățate de părțile vătămate și de cotor (cu coajă)
zeamă de lămaie sau Helas
200ml apă

Mod de preparare:

Perele se spălate se curăță de cotor, de eventualele părți vătămate și se taie în bucăți potrivit de mari (sferturi sau chiar mai mici). Pentru că perele oxidează repede in contact cu aerul, perele curățate se țin într-un bol cu apă și zeama de lămâie

Într-o cratiță largă se pun la fiert perele curățate, împreună cu 200 ml apă și 200g fructoză.  Se fierb până se înmoaie coaja, apoi se lasă la răcit puțin, cât să nu afecteze blenderul vertical. Se blendează totul cât de fin doriți. Uneori mie îmi place să simt bucăți de pară în marmeladă. Apoi se pune din nou pe foc până scade aproape toată zeama. Testul pe care îl fac eu e cel cu lingura, care, trecută pe fundul cratiței, desparte marmelada în două, iar aceasta nu se mai unește înapoi.  Se pune marmelada la borcane sterilizate și se lasă la răcit până a doua zi când se depozitează în cămară.

Marmelada de pere fără zahăr este una din preferatele familiei mele. Practic odată desfăcut un borcan, se și termină aproape instant. Dacă nu e cazul la voi, recomandăm păstrarea borcanului început în frigider până la terminarea acestuia.




  

2 comentarii:

  1. E super fain ca ai un par si ca rodeste asa de fain! Bunicii mei aveau un par, dar niciodata nu am reusit sa mananc si eu o para :))). Se faceau tarziu... si incepeau scolile, apoi bunicii se mutau la oras pentru vremea rece si uite asa.
    Strabunicul meu, la Cosmina, avea pere ruginii... din acelea am mancat si inca imi amintesc ca erau fantastice (desi eram foarte mica).
    Mie imi e dor de perele fetita... din pacate nu prea se mai gasesc.. nici nu mai stiu de cand nu am mai mancat.
    Anul acesta nu prea s-au facut perele in zona la noi. Dar tot am avut cateva - din ele am pus vreo 5 pungute (1 para/ punguta) la congelator, taiate bucatele, decosite de coaja) si pe restul le-am folosit ca sa ii fac lui Buni piureuri cu para - pruna - lapte prins (iaurt de casa) si putina cacao. O minunatie (desi eu doar am mirosit :D).

    Gemul tau arata minunat si reteta este foarte interesanta! Am reusit sa fac doar cateva borcanele (cred ca vreo 5 ) de gem de prune. La o serie de 2 am pus putin zahar pentru ca nu am reusit sa le fac cand le-am taiat si le-am lasat la frigider peste noapte... la celelalte nu am pus zahar.

    Pupici ci mult spor!! :)

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!