marți, 23 ianuarie 2024

Set de caligrafie

 Pentru că azi este Ziua scrisului de mână am zis că cum se poate mai potrivit să testez si eu setul de caligrafie pe care mi l-am făcut cadoul la finaul anului trecut. Adevărul este că dintre toate instrumentele de scris, preferatele mele sunt stiloul cu peniță și creionul. Acum am avut ocazia să testez si tocul cu peniță. O experiență interesantă.

Îmi place să scriu de mână destul de mult, cred că undeva intr-o altă viață am fost un fel de copiist. N-am excelat la școală la capitolul caligrafie, dar iubest cât se poate de mult scrisul cursiv, egal, ordonat. Am văzut în acest set posibilitatea de a învăța un scris frumos pentru felicitări. Acesta era motivul pentru care l-am luat.

Setul conține un set de instrucțiuni, un toc, cinci penițe diverse, o călimară cu cerneală, zece cartoane îndoite sub formă de felicitare cu plicurile aferente și ... un baton de ceară pentru lumânare si un sigiliu. Uitasem de sigiliul din acest set și chiar mă uitam de Crăciun la o reclamă pentru un set de sigilii și ceară. Nu l-am luat că nu eram convinsă că îl voi folosi. Dar acum, măcar voi putea să experimentez acum cu acesta și să văd dacă merită învestiția într-un set special.

Azi m-am jucat doar cu tocul și penițele. Le-am testat pe rând pe toate, cu călimara mea mea de cerneală albastră și pe coli de scris. Cam sugative, colile mele de scris, mai ales la penițele mai groase. Am avut probleme în a scrie doar cu cea mai mare peniță, de asta am și scris mai mult pe o foaie doar cu ea. Are potențial de a face lucruri deosebite. O văd ca fiind cea cu care să pot scrie prima literă dintr-un paragraf de poveste, ca în cărțile de povești pe care le aveam când eram mică. Dar ea a fost și cea care a lăsat cea mai multă cerneală pe hârtie. Mai trebuie să exersez până găsesc câtă cerneală trebuie să am pe peniță ca să scriu frumos.



Am testat apoi și pe o hârtie de matematică care știu că nu e așa sugativă ca foile de mai devreme. Am încercat să păstrez aceeași ordine a penișelor, de la cea mică până la cea mare. Dar am comparat și cu stiloul meu cu care scriu (primul rând). Momentan pot spune că cea din mijloc mi-a plăcut cel mai mult (al patrulea rând scris pe foaie). Este tot subțire ca prima, dar are un dispozitiv atașat care cred că ține mai multă cerneală față de penița simplă.

 

Apoi la final am testat și cerneala din set. Am crezut că e o cerneală specială, dar pare la fel cu a mea. Pe coala de scris, am întâmpinat aceleași probleme, în funcție cât de bine stergi penița, cum o poziționezi pe foaie și cât de tare apeși. În acelați timp am scris și pe un carton din set, ultimul rănd aici este cu stiloul meu. Pe acest carton, chiar și penișa cea mai mare a scris mai frumos. O hârtie de calitate este o hârtie de calitate. Mai rămâne să învăț eu să scriu caligrafic.

 

Pentru scris obișnuit, aș alege acum penița din mijloc de care scriam și mai sus. Pe celelalte le-aș folosi pentru a face acele scrisuri deosebite cu litere stilizate, dar trebuie să caut un manual de caligrafie ca să pot face acest lucru. 

6 comentarii:

  1. Am si eu setul si il am... de ceva vreme 😅. Cand am asezat cele doua corpuri cumparate in sufragerie, l-am pus bine si mi-am blocat accesul la el ... asa ca inca nu l-am incercat si eram chiar curioasa.
    Eu am mai scris cu toc cu penita.. eram pur si simplu fascinata. Cand ajungeam la Posta, Buni trebuia sa imi ia si mie macar un formular acolo ca sa completez. Ce rau imi pare ca nu am pastrat si eu amintire macar unul... dintre formulare zic. La Posta, la CEC... da.. aveau penita cu toc prin anii 80. In plus, aveam si o penita cu toc acasa - cand am intrat la scoala chiar am scris cu ea (acasa). Ma intreb daca o mai fi. Era pusa bine in birou.. doar ca la renovare s-au facut miscari.. asa ca nu stiu ce s-o fi intamplat. Tare mi-ar placea sa mai fie.

    Cred ca o sugativa ar fi de folos...Ma intreb daca mai am (aveam, dar...).Eu mi-am luat insa recent niste stilouri cu penita M - ele scriu mai gros si cred ca au potential. Am si cu penite normale... Mi-am luat mai multe ca sa am cu diverse culori de cerneala :D.

    Imi plac testele tale - mai ca mi se face dor! Chiar... noi am facut si caligrafie la scoala... :D
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încă mai sunt formulare la postă. Celpuțin la posta mea am mai găsit.
      Mie mi-e dor de stilourile cu peniță aurie cu care am învățat să scriu. Am unul asemănător dar nu mai funcționează. Aveam prin casă și ceva sugative, momentan am folosit șervețele de hârtie, dar problema este la hârtia pe care scriu. Am scris azi pe un carton mai lucios și acolo scrie bine.

      Ștergere
  2. am si eu pe undeva in sertare un set de caligrafie, primit de la fetele mele, cândva, de ziua mea. Si eu aveam scris de mana frumos si îngrijit, obisniam sa scriu felicitari cu scis mai deosebit... Din an in an am scris tot mai putin de mâna însa, mi-am pastrat bunul obicei de a trimite prin posta felicitari de zile de nastere sau sarbatori, scrise de mâna, precum si vederi din locurile pe unde ne petrecem concediile.
    De scris insa, mai nimic nu mai scriu... hahaha, doar notite la serviciu, liste "to do" sau pentru cumparaturi... În rest doar electronic mai scriu...
    Si eu am facut caligrafie in clasele primare... Caietele mele erau mereu la expozitie. Cand ma uit insa in jur si vad ca scrisul de mana este tot mai putin utilizat, parca imi pare rau... Oh vai, stai sa vezi când vor fi folosite larg textele generate de inteligenta artificiala! Atunci nici macar sa mai concepi textul nu va mai trebui sa te "deranjezi" ... Urasc când cineva imi trimite pe whatsapp o poza cu text "buna dimineata" sau "la multi ani" sau ma rog, poze cu text ce tot mai des circula pe internet. Ma gandesc mereu, acea persoana a copiat aceasta poza si o trimite la toata lumea din lista de contacte printr-o apasare de tasta! Poate ajunge la mine chiar din greseala.. expeditorul nu are nicio emotie, nu a pierdut nicio clipa in gând la tine! Triste vremuri! Ce frumos era când primeam texte sctise de mana! Apreciam ca acea persoana mi-a oferit din timpul liber cateva minute in care a asternut pe hartie cateva rânduri, doar pentru mine, Aceasta este energie pozitiva! Daca mai era si scris caligrafic, átunci simteam o admiratie profunda. Acum... copypast, tac-pac textul nici macar nu mai este personalizat, ci este pur si simplu luat de undeva si trântit int-un e.mail sau alta aplicatie, ba de cele mai multe ori are si semnatura electronica...
    Iti doresc distractie placuta cu setul caligrafic, sa-ti dezvolti tot mai mult simtul artistic si sa-i încânti pe cei dragi ai tai cu texte minunate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici mie nu-mi mai plac acele poze trimise așa, mai ales când vezi că sunt ”forward”. Dar recunoasc că eu trimit astfel de poze, dar însoțite de un mesaj din partea mea.
      Scricul cu stiloul, cu tocul cu peniță se pare că pentru mine e relaxant.

      Ștergere
  3. Recunosc spasit ca si eu am ceva similar, am vrut sa fac multe cu el, insa m-am autodeturnat... Am incercat doar ceara de sigiliu. Ma gandesc totusi mai putin la caligrafie, cat la desene cu penita! Dar si a scrie pe felicitari e o idee faina, ai dreptate!
    Pupici si sanatate maxima, draga Niko!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Încă nu am testat ceara de sigiliu, dar am în plan s-o încerc în curând.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!