vineri, 6 iunie 2014

Sirop de trandafiri

O alta noutate pt camara anul acesta este siropul de trandafiri



 
Siropul are o culoare minunata, roz, dupa cum se vede in sticla. Diluat cu apa nici nu pare suc, dar gustul este deosebit.

 
Reteta sirop de trandafiri
 
Ingrediente: 60 flori de trandafir de dulceata, 10 fori de trandafiri grena bine parfumati, 4 l apa, sare de lamiae, zahar.
 
 
 
 
Eu nu am avut trandafiri grena, asa ca am folosit trandafiri rosii. Ma gandesc ca poate cei grena ar fi accentuat mai mult culoarea siropului.
 
Preparare: Se aleg petalele de trandafiri fara a le inlatura partea alba, se freaca cu zare de lamiae si se pun la fiert cu apa indicate in reteta.
 
 
 
Dupa zece minuate de fiert in clocote mici, se acopera vazul si se lasa la rece pana a doua zi.
 

Se strecoara printr-o sita deasa sau tifon dublu. La fiecare litru de zeama se adauga un kilogram de zahar si se pune la fiert, la foc mic pana se topeste zaharul, apoi mariti flacara, lasand siropul sa fiarba in clocote timp de 10 minute

 

Amestecati mereu cu o lingura de lemn curate ori de cate ori observati ca spuma formata la fierbere creste in volum.
Pentru distrugerea cu siguranta mai mare a fermentilor se recomanda ca pentru fiecare litru de zeama sa puneti 1,250 kg de zahar.
Siropul obtinut se toarna cald in sticle cu capac si se lasa la racit in paturi.


Diluat cu apa plata sau minerala si cu un cub de gheata este o racoritoare deosebita in zilele calduroase.

 

2 comentarii:

  1. of, e placere vinovata, am devorat - in 2 - 2 sticlute de 330 ml in 3 zile :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noi la fel de repede il consumam. Noroc ca l-am bagat repede la beci si am scos la interval sirop de anul trecut.
      Multumesc de vizita Simona.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!