luni, 23 septembrie 2024

Gnom se toamnă- TC24(09-3)

 Tema cu numărul trei a Transformărilor creative de septembrie cerea realizarea unui gnom de toamnă, folosind bine-nteles materia lunii, sticla.

Eu am ales să folosesc fix o sticlă de vin și sa construiesc pe ea un gnom cu barba din frunze. Ideea nu e originala, am împrumutat-o de la o decorațiune de toamnă pentru ușa casei. Nu am folosit indicațiile de acolo, doar am „furat” ideea cu barba de frunze. Iar pentru căciulă m-am inspirat dintr-un alt filmuleț. Acesta din urmă prezintă mai multe tipuri de căciuli de gnom, dar are și alte trucuri dezvăluite. Cel mai interesant mi s-a părut cel care spune că un material ce imită blana se taie cu un cutter pe statele materialului. Acum am înțeles și eu de ce făceam atât de multă mizerie când tăiam bărbi pentru moș în advent.

Materialele folosite pentru gnomul meu de toamnă:

  • sticlă de vin ca bază
  • material de vinilin folosit pe dos
  • pânză de sac sau de iută
  • hârtie de împachetat natur
  • frunze de toamnă decorative
  • decorațiuni din fetru
  • o coajă de nucă
  • panglică
  • pom-pom
  • pistolul de lipit cu silicon, foarfecă

Am începu cu îmbrăcatul sticlei. Tot în filmulețul cu căciulile, am văzut un gnom pe o sticlă de plastic căreia îi îmbrăcase mai întâi baza, așa că am îmbrăcat și eu funtul sticlei în materialul de vinilin. Este același pe care l-am folosit și la bufniță, adică ce mi-a rămas de atunci, folosit tot așa pentru partea de pe dor. Am lipit mai întâi un carton pe fundul sticlei deoarece acesta nu era plat. Știți că sticlele de vin au o adâncitură la bază, am înțeles că e necesară procesului de decantare, dacă nu mă înșel oferă o rezistență mai bună sticlei umplute cu vin.


Următorul pas a fost să îmbrac pereții sticlei, în același material. În aceste poze se vede că vinilinul este vechi și că se strică la fiecare manevrare, la fiecare îndoitură crapă. Dar pânza de pe dos nu e doar frumos colorată ci și rezistentă. S-a potrivit perfect cu cromatica mea.


Am poziționat frunzele și nasul format dintr-o coajă de nucă, mi-am trasat cu creionul poziția lor și abia apoi am început să lipesc.


Pălăria am format-o mai întâi dintr-o hârtie de împachetat, cred că am primit niște cărți învelite în ea. Pentru că pânza mea de iută era rară, am ales s-o lipesc pe hârtie de împachetat. Aceasta din urmă fiind ceva mai grosuță i-a dat și o rezistență potrivită, astfel încât puteam modela căciula după forma dorită, dar nu a mai fost necesar să o umplu cu vatelină.


Căciula a fost decorată cu figurine din fetru și cu o fundă realizată dintr-o panglică roșie recuperată de la vreun cadou primit.


7 comentarii:

  1. Chiar numaram azi (adica ieri. luni) cate zile mai sunt pana la sfarsitul lunii.... sper marti sa reusesc sa bifez si eu o sticla :)) un borcan ceva.... Inca nu stiu ce. Sa fie o zi... buna si la acest capitol.
    Gonomul tau e super haios. Ce idee faina ai avut cu barba :D.
    Cred ca mie imi pune frana un pci la partea de creatie si haosul creat in ultima perioada. in sensul ca nu am unde sa le mai pun sau de unde sa le iau. Si acum ca sa ne amuzam... pe o parte fac, ma intorc doua secunde sa iau ceva de la ciuveta, sa zicem.. si cand revin la locul rezolvat.. e iar plin =)))). nu stiu cum.
    Cred ca un gnom.. sau un suport pentru lumanari ar fi bune in ecuatie.. ca poate mai domoleste „inamicul” :)))
    Acum sa vedem ce va iesi :D. Cred ca e fain ca ai impachetat intai sticla -parca ii spoeste si rezistenta, nu?
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Îmi doream de mult timp o astfel de barbă de gnom și mă bucur că s-a ivit ocazia s-o fac, mai ales că am găsit acele frunze decorative. Inițial mă gândisem să folosesc frunze din natură și mă gândeam că își vor schimba culoarea în maro total. Am pățit-o cu unele pe care le-am păstrat pentru a decora un bol. Au rămas galbene doar o perioadă.
      Știi că gnomul poate fi si pictat pe o sticlă, da?

      Ștergere
  2. E atât de frumos!
    Mulțumesc pentru linkurile cu idei!
    Să-ți țină companie în serile de toamnă, gnomul tău minunat!😍🤗😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur că ți se par utile link-urile. M-am molipsit de la Suzana, să pun și eu acele filmulețe care mi=au fost utile în crearea diverselor obiecte.

      Ștergere
  3. Foarte frumos a ieșit gnomul, iar barba de frunze este o idee foarte buna. Felicitări!
    Am si eu protectii pt degete dar nu pot sa le folosesc. Le-am luat de pe

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că ai vrut să spui de pe Temu. Eu tot de acolo le-am luat. Mi se par absolut minunate, deși pe degetul mijlociu cam strânge și nu o pot ține mult. E mai potrivită degetului meu mic, dar acela nu „lucrează” prea mult la lipiturile cu siliconul.

      Ștergere
    2. Nu știu de ce nu s-a postat tot comentariul. Da, de pe Temu am scris. Si am scris dupa. E prima dată când se întâmplă să nu se posteze tot. Incurcate sunt caile internetului.;)))
      Da, strange putin. Le-am folosit mai mult cand am plantat flori să nu-mi intre pământ sub unghii:)))

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!