- o cutie de conservă;
- un fir de mohair multicolor;
- fetru negru și portocaliu;
- capace de la sticle de apă;
- două felii ce polistiren de la o coroniță ruptă
- resturi de material.
Meniu
vineri, 20 septembrie 2024
Profesor Bufniță - SP III - 16 și TC24 (08 - 4)
joi, 19 septembrie 2024
Reptiland - RiO(68)
Acvariile cu reptile și pești sunt bine iluminate, locuitorii acestora având asigurat un habitat propice. Bine-nțeles că există și plancartele cu numele, originea și informații utile despre expozanți. Majoritatea acestora se lasă căutați, spre încântarea celor mici, care râd voios când îi descoperă. Cred că este prima dată când nu am mai pozat și informațiile despre reptile/pești. Am fost în atâtea expoziții/muzee/grădini zoo unde am pozat toate plancartele cu informații și nu cred că am deschis vreodată mai mult de 5 imagine de genul. Prin urmare, am preferat să vizitez ca orice copil și să trăiesc momentul. M-am bucurat să descopăr codițe de reptilă pitite prin crăpăturile din stâncă; sau m-am lăsat uimită de reptila aflată pe creanga din mijlocul acvariului fără să o găsesc în timp ce eu o căutam prin stănci; sau m-am lăsat fascinată de peștișorii fosforescenți. Nu s-au lăsat văzute însă niște broscuțe mari cât o unghie (broscuța albastră) -după spusele îngrijitorilor. Se pare că au doar momente anumite în timpul zilei în care ies din scorburile lor.
Pentru rubrica Reflexii în oglindă, inițiată de SorinN și redeschisa de Carmen
Recomandare
„Dacă dorești să participi, publică într-un articol pe blogul tău,
o imagine sau un clip, pe care tocmai le-ai văzut în „oglindă”(poate fi și cea retrovizoare)
și înscrie articolul în tabel”
miercuri, 18 septembrie 2024
Înapoi la căldurică - MFC (126)
Pozele sunt din arhiva personală
Pentru jocul Miercurea fără cuvinte, inițiat și găzduit de Carmen.
Mulțumesc, Suzana pentru descoperirea acestui joc.
marți, 17 septembrie 2024
Domna sticlă - TC24 (06-04)
Așa se face că este aproape final de septembrie când reușesc și eu să îmi adun gândurile să fac o postare despre un proiect recuperat la întâi septembrie, odată cu Felicitarea cu Floarea Soarelui și Brățara din Cabluri.
Proiectul a fost început în luna iunie, când la Tranformări Creative ne jucam cu plastic. Pozele cu materia primă inițială s-au pierdut undeva prin telefon, am găsit doar o poză în care realizam pălăria doamnei sticlă, și nici aia foarte clară. După ce am îmbrăcat sticla de plastic în sfoară în sfoară (o sticlă de Kefir), am decupat un cerc de carton pe care l-am făcur bor la pălărie în jurul capacului sticlei. Și pe acestea le-am îmbrăcat cu aceeași sfoară verde. Aracetul folosit pentru fixarea sforii a înmuiat puțin cartonul, permițându-mi să-i dau o formă ondulată.
Aceste operații au fost făcute în iunie, tot ce rămăsese de făcut era decorarea sticlei. Practic foarte puțin, dar când nu este făcut, nici proiectul nu este gata. Am rezolvat problema acum, cu niște dantelă și niște floricele din panglică.
Sticla este funcțională, pălăria este detașabilă și se înșurubează datorită capacului folosit.
vineri, 13 septembrie 2024
La intrarea în școală - Reflexii în oglindă (67)
În plus, mi se pare că în acest fel recunoști cine este profesor, față de părinți care vin doar să aducă respectiv să ia copii de la școală. Totodată zona destinată profesorilor asigură și un spațiu mai liniștit, un spațiu în care poți sta de vorbă fie cadrele didactice între ele, fie cu directorul sau secretara chiar dacă au birourile lor, dar de asemenea un spațiu în care poți purta o conversație cu un părinte cu care ai de discutat lucruri oficiale (ca de exemplu bursele) sau care pur si simplu este interesat de situația elevului. În calitate de părinte am fost de multe ori la astfel de întâlniri și am apreciat acest spațiu liniștit de discuții, chiar dacă am intrat pe ușa elevilor la acea vreme. Am intrat și pe aceeași ușă comună, elevi și profesori, la liceu. Deși mai mari, elevii tot elevi, tot cu gândurile la ale lor, discută între ei, ies în grup și sunt gata să dea peste tine. Te pierzi printre ei, fie părinte fie cadru didactic și riști să fii dărâmat.
În școala în care predau intru și ies pe ușa profesorilor la începutul și la finalul orelor. serviciul pe școală ce implică supravegherea elevilor și în pauze, în curtea școlii, plus faptul că avem două corpuri diferite în care țin ore, mă face să trec chiar de mai multe ori pe zi pe ușa elevilor. Diferența se vede instant, și nu din cauza amenajării. Ei au baia aproape de ușă, noi biroul directorului. Dar e vorba de respectul arătat spațiului respectiv de utilizatori. La profesori e liniște/curățenie, la elevi ... adunăm ambalaje de bomboane/mâncare de pe jos. NU vreți să știți cum arat băncile la finalul orelor.
Deci, da, susțin în continuare necesitatea unui spațiu destinat profesorilor, a unei intrări separate. Și acum că mi-am spus oful pe acest subiect, vă prezint intrarea noastră, acolo unde se află cutia îmbrăcată de mine. Arată chiar superb cu steagurile puse. Mai jos sunt poze ale intrării făcute de dincolo de ușă, în stânga sunt niște ghivece cu flori, iar în dreapta cutia cu steaguri.
Pentru rubrica Reflexii în oglindă, inițiată de SorinN și redeschisa de Carmen
Recomandare
„Dacă dorești să participi, publică într-un articol pe blogul tău,
o imagine sau un clip, pe care tocmai le-ai văzut în „oglindă”(poate fi și cea retrovizoare)
și înscrie articolul în tabel”
miercuri, 11 septembrie 2024
Într-un parc din Mizil - MFC(125)
Pozele sunt din arhiva personală
Pentru jocul Miercurea fără cuvinte, inițiat și găzduit de Carmen.
Mulțumesc, Suzana pentru descoperirea acestui joc.
luni, 9 septembrie 2024
Pregătiri pentru scoala pădurii (SP III - 15) și/sau Impresii din prima zi de diriginte.
Am lipit etichetele cu urarea pe fiecare pungă, apoi în interior am pus foaia cu structura anului școlar, un creion, un pix negru și câteva bomboane. Când au auzit Monica și Rosie că e rost de pregătiri de școală s-au prezentat imediat în ajutor, că la Salvăm păpuși avem tema „Pregătiri pentru școala din pădure”. Eu le-am spus că nu prea avem legătură cu pădurea dar ele au insistat și le-am făcut pe plac. Cumva au parcă au avut dreptate, la un moment dat m-am simțit azi în clasă ca în codru.
Câteva orare care au rămas nescrise pe bănci |
Primul contact cu școala
Bratara din cabluri (TC24 05 - 03)
Tema a treia a lunii mai a fost realizarea unui accesoriu, bijuterii, breloc, etc...Am ales să fac o brățară pornind de la un cablu de încărcare de telefon care a decis să nu mai funcționeze. Cablul este destul de dur, dar are un strat protector din material pe exterior ceea ce-l face cumva lucios și potrivit pentru o brățară.
Am făcut aceaste brpțări pe 1 septembrie, dar nu am reușit să și spostez, chiar și azi m-am rugat de laptop o jumătate de oră până a catadicsit să pornească și văd că dă tot mai des semne de bătrânțe și iar nu o să mai am timp de comentarii, descopăr cu surprindere că în 10 minute ar trebui să ies din casă.
Revenind la articol, în graba mea de a face atunci cât mai multe proiecte, aproape că uitasem de poza cu materia primă. Am reușit s-o fac doar cu brășara deja începută, un nod celtic realizat după aceste tutorial ( atenție că are o muzică nu tocmai liniștită)
Și pentru că tocmai terminasem un alt șnur tubular de tip Jellyfish, am mai făcut o brășară de acest fel din acesta. Fiind mult mai maleabil, am putut să străng nodul ca în tutorial și deasemenea să fac închiderea fără alte accesorii.
Și pentru că îmi rămăsese material suficient, am mai realizat încă un set de brățări, una din cablu una din șnur, pentru cealaltă domnișoară, cadou de începerea școlii. Ca o tușă finală, la brățările de cablu am adaug=gat câte un cj=harm după preferințele lor, un pește și o pană ce se pot vedea în primul colaj.
Acum că am terminat de scris, mă grăbesc să adaug postarea în tabelul suplimentar și sper ca azi într-o pauză pe la școală să fac și articolul despre prima săptămână de profesor.
vineri, 6 septembrie 2024
Bijuterii din șnur tubular jellyfish
Pentru tema Flori de Florii, am vrut inițial să fac o floare în șapte culori, culorile curcubeului. A durat ceva mai întâi să găsesc fire în toate culorile necesare, dar mai apoi am realizat că nu pot folosi tricotinul cum dorec pentru floarea mea în șapte culori. Și mi-am adus aminte că există un fel de șnur împletit care se face din 7 fire, mai ales că văzusem tutoriale care te învățau cum să-ți faci singur instrumentul necesar. „Perfect” mi-am spus eu atunci. Am căutat pe net și am găsit că metoda se numește „jellyfish” și m-am apucat de lucru.
Prima dată mi-am aranjat firele în ordinea curcubeului, doar că metoda de împletire ce presupune să sari două fire tot timpul nu le mai punea în ordine. A ieșit un șnur multicolor. Mult mai subțire decât șnururilor tricotin. A doua oară m-am chinuit și am așezat firele astfel încât să le lucrez fix în ordinea din curcubeu. Era și mai ușor să ții minte ce fir urmează. Dar tot un șnur multicolor a ieșit, nici vorbă se recunoști curcubeul. Motiv pentru care nici nu l-am mai folosit la tema florilor.
joi, 5 septembrie 2024
Un colț de ...Herăstrău - RiO(66)
Pentru rubrica Reflexii în oglindă, inițiată de SorinN și redeschisa de Carmen
Recomandare
„Dacă dorești să participi, publică într-un articol pe blogul tău,
o imagine sau un clip, pe care tocmai le-ai văzut în „oglindă”(poate fi și cea retrovizoare)
și înscrie articolul în tabel”
miercuri, 4 septembrie 2024
Decor de toamnă - MFC(124)
Pozele sunt din arhiva personală
Pentru jocul Miercurea fără cuvinte, inițiat și găzduit de Carmen.
Mulțumesc, Suzana pentru descoperirea acestui joc.