joi, 10 noiembrie 2022

Filă de jurnal (4)

 👉Când?  Joi,  10 noiembrie, început de dimineață și completat așa, câte puțin pe parcursul zilei

👉 Stare ...indecisă. Mă lupt cu o perioadă de dureri de cap sporadice, dar destul de urâte. Bănuiesc că sunt legate de ochelari și de statul în fața ecranelor. Am încercat să limitez timpul petrecut în fața laptopului, motiv pentru care am și rămas în urmă cu postările din blogosferă. Promit să recuperez în cel mai scurt timp posibil.

👉 Vremea încă e frumoasă ziua, cel mai des sunt zile cu soare de care mă bucur și profit cât pot. Cu cât mai mult soare, cu atât mai mult merg panourile fotovoltaice. 

Nopțile sunt însă reci, chiar friguroase, iar centrala ne-a făcut o surpriză foarte neplăcută. Nu știu exact ce are sau nu are, dar nu mai funcționează cum ar trebui și două zile am stat fără căldură. Am încercat să compensez cu aerul condiționat pe caldură, dar ... Acum e soțul acasa și a reușit cumva să folosească apa caldă din boiler (trăiască fotovoltaicele) și să o facă să circule prin calorifere cu ajutorul pompei din centrală. De unde am tras eu concluzia ( sper că aia bună) că o parte din centrală totuși funcționează. Să sperăm că centrala nouă nu va mai întarzia mult până ajunge.

👉 Pe afară - am profitat în weekend de vremea frumoasă și am adunat frunzele de nuc, am îmbrăcat și smochinul pentru iarnă. Este primul an în care las suculentele afară. Momentan par să fie bine, au prins o culoare roșiatică ce dă impresia că înfloresc.


👉 Orice activitate de afară trebuie supervizată de patrupezii curții


👉 chiar și agățarea unui ornament. Mi l-am cumpărat în vacanță, vrăjită de efectul pe care îl face învărtindu-se în bătaia vântului.


👉 În grădină  nu se întâmplă foarte multe, deși mai e de lucru. Mai am de scos rădăcinoasele, dar timpul meu se împarte către alte activități, Am cules primele castane comestibile din castanul meu.  Sunt puține anul acesta, și nu știu cum se prepara. Cred că le voi păstra așa și la anul, dacă vor fi mai multe, voi căuta cum se fac


👉 Surprize plăcute de data asta, domnișoarele mi-au prgatit fiecare câte ceva cadou de ziua mea

un tort, a fost chiar delicios


și o cutie pentru accesoriile mele de craft


👉 Craft: a început să-mi placă din ce în ce mai mult lucrul cu sfoara, așa că experimentez diferite tipuri de sfoară și obiecte.




👉Îmi doresc... m-am oferit voluntar într-un proiect de la școală cu activități de Crăciun și îmi doresc foarte mult ca să îmi reușească ceea ce mi-am planificat. Nu am mai lucrat de foarte mult timp cu o clasă de elevi și am emoții.

👉Caut... idei de craft pentru copii, pentru proiectul de la școală, dar și pentru provocarea de advent de pe blog

👉Recunoștință Pe blogul ei, Corina vorbea de o sărbatoare a recunoștinței pe la noi și a început un jurnal al recunoștinței. Mi-a plăcut ideea ei, dar eu nu o să mai fac un alt jurna pentru asta, ci o pun rubrică în jurnalul meu. Am citit postările ei fix de ziua mea și mă gândeam că în primul și în primul rând îi sunt recunoscătoare mamei fără care nu aș mai fi fost azi. Apoi, le sunt recunoscătoare fetelor care mi-au dovedit anul acesta că au înțeles că nu sunt importante doar bunurile materiale, un cadou de suflet este mult mai valoros. Surpriza cu tortul și cutia făcute de ele le-am apreciat mai mult decât ceva ce ar fi putut cumpăra.  În plus, au început să ceara pentru Crăciun sau aniversările lor, lucruri făcute de mine. Chiar  am de ce să mă mândresc cu ele.

14 comentarii:

  1. La Multi Ani, draga Niko! Sa-ti fie bine si cu sanatate, alaturi de cei dragi. Chiar azi este? Imi plac zilele onomastice in noiembrie. Mi s-a parut mereu o luna deosebita! Frumoasa surpriza fetelor. Si e tare bine ca le place craftul. Si imi pare tare bine ca ne-am intersectat in acest mare virtual!
    Si cred ca ti-am mai spus, am facut un fel de hainute pentru plantele din balcon, nu cine stie ce, insa sa nu fie ghivecele asa reci.
    Toate cele bune si inspirate la voi! Si spor la toate proiectele si activitatile! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc. Nu, nu e azi, a fost în weekend ziua de naștere și marți cea de nume (Mihaela). Și eu mă bucur că ne-am întâlnit așa.
      Eu am început inițial să le cumpăr ”hăinuțe” ghivecelor din casă pe care le puneam pe mobilă, dpar ca să u se vadă ghiveciul de plastic. Mi-aduc aminte de bunica că le învelea în hârtie cu model(aceea cu care acopera rafturile din dulap), dar ghivecele ei erau majoritatea cutii sau cratițe reciclate.

      Ștergere
  2. Ador filele de jurnal <3!!
    De prin 2017 pana prin 2019 am avut duminica un fel de retrospectiva cu vlog - adica ma si prosteam in fata camerei :)). Glumesc, eu chiar eram serioasa, imi facea placere. Dar probabil ca eram f amuzanta. Tot vreau sa refac publice filmuletele.. si sa reiau activitatea, cine stie, poate la anu'.
    Mie imi dau dureri de cap chestiile chimice :))). Iti doresc multa sanatate! E foarte neplacut cand te sacaie ceva. :*
    Si tin pumnii sa fie ok cu centrala! :D Anul trecut am avut si eu ceva emotii. Abia in decembrie i-am dat drumul. brrr. Dar e bine. Slava Domnului :)
    Sunt superbe suculentele! :O Eu am o singura plantuta de gen care sta afara, in balconul de langa camara (balconul de la ghena.. lol). Iarna se topeste cumva... dar revine in fiecare an (sper marea mea bucurie). Locul insa e destul de retras.
    Dragalasii! Cum te urmeaza ei stoic. Al meu azi a fost cam somnoros. Merg sa fac ceva bun. sa ii ofer o tratatie. :D
    Superba decoratiunea. imi aminteste de turturii de brad. :O Se faceau asa decoratiuni frumoase in copilaria parintilor.
    Castanele stiu ca se fac coapte. Banuiesc ca la cuptor. Sunt absolut fenomenale (am mancat o singura data, la gradinita si nu am sa uit gustul delicios). Sa te bucuri de castan si de roadele lui :* !!
    (ah si se face si piure, dar nu stiu cum, lol)

    La multi ani, frumosi si sanatori si pliiiini de bucurii. Sa ai timp pentru tine, sa creezi si sa te bucuri si sa imparti cu cei dragi bucuria.
    Minunate daruri ai primit!! Si mie imi place sa fac si sa ofer lucruri :D. Si ador cand primesc ceva facut de altcineva - mi se pare magic.
    Si apropo de adorat, imi place tare mult sa lucrez cu sfoara:)))). [ stai ca m-am uitat sa vad daca au ceva oferta de sfoara zilele astea.... :O pfiu cat costa..]
    Multa bafta cu proiectul scolar! Sper sa ne povestesti si noua :D hihihi! Sigur va fi superb.
    Si eu incerc sa pregatesc calendarul advent din anul acesta (si as vrea mult sa il fac si pe cel de anul trecut, cand am fost sabotata si am ratat - prima data din 2010 incoace cand nu am reusit sa public adventul. :O)

    Te imbratisez si ma bucur si eu pentru toate lucrurile minunate care ti s-au intamplat :*!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu am început calendarul de advent cu activităti prin 2014, primul l-am pus chiar aici pe blog, dar dupa aia nu le-am mai publicat până în 2020 deși an de an ne-a ținut de câte un astfel de calendar. Anul acesta cred că nu o să mai fac pentru fete, efectiv chiar nu mai au timp de craft, mai ales cea mare. Fix din acest motiv, anul trecut pentru ea, calendarul advent a fost un puzzle. Primea în fiecare zi cateva piese să le adauge astfel încât să fie complet în Ajun. Pentru anul acesta le-am pregătit ceva, dar nu mai implică activități de craft, decât o data pe săptămână, în weekend. Să vedem dacă până la urmă îmi vor face ele mie cum au făcut anul trecut.
      Sigur că voi vorbi despre proiectul scolar, voi pue poze cu ce fac, dar mai multe detalii voi da atunci. Am citit undeva că anunșurile alea gen o sa fac si da dreg nu prea au ca rezultat scopul anuntat. Așa că prefer să tac acum și să fac si apoi să povestesc.
      Multumesc pentru cuvintele tale. Te imbrățișez și eu.

      Ștergere
  3. Am gasit asta: https://www.mygardenlife.com/how-to
    Mi s-a parut interesant de explorat!

    RăspundețiȘtergere
  4. La multi ani! Multă multă sănătate și tot ce dorești să ți se împlinească!
    Și mie îmi place sa lucrez cu sfoara...am realizat o vază din sfoară și bidonul de la gelul de duș. A ieșit foarte frumoasa.
    Un sfârșit de săptămână frumos îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc Mihaela. La mulți ani și ție pentru onomastică.

      Ștergere
  5. LA MULȚI ANI !!!
    Interesantă ideea cu "recunoștința" !
    Îți doresc succes în tot ceea îți propui să realizezi 👍
    Îmi place mult ornamentul și mi-aș dori și eu unul dar am închis terasa și nu mai bate vântul...mi-au rămas clopoței pe care îi ating ori de câte ori trec pe lângă ei, pe terasă...
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumes. Succes și ție. Clopoței nu am avut niciodată, la cât de des bate vantul aici m-ar enerva să-i aud continuu. Ar fi bună o eoliana.

      Ștergere
  6. La multi ani si La multi ani, Mihaela! ❤ Se putea sa nu intarzii la astfel de evenimente?! Sanatate si multe bucurii, pentru tine si dragii tai! (includ si "blanitele" - mi-e imposibil sa le ignor) 😊
    Cum e mami si copilele! Mult succes si pentru ele! Si tie succes, la proiectul pentru scoala!
    Si mie imi place instrumentul spiralat.
    Am lasat centrala la final pentru ca... :))) Numai gandul ca ar face figuri ma infioara!
    Numai de bine si spor in toate! ❤

    P.S. Ziua ta e si in 6 decembrie?! Intreb, ca sa nu mai intarzii. 😊

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc Diana, Da ai ghicit, 6 decembrie este.
      Intre timp am ajuns la prima zi din proiectul cu scoala. În câteva ore am atelier de craft cu clasa. Incă am emoții.
      Au început să-mi placă tot mai mult ornamentele alea spiraate. Mai găsisem unul decolorat rătăcit la casa de langă și îl luasem să îl renovez. Din păcate s-a întâlnit cu colții Bellei și acum e irecuperabil.
      Centrala, nu doar că a făcut figuri în continuare, dar m-a lăsat fără căldură de tot vreo săptămână, până am reușit să montăm alta. Dar acum e totul bine din nou.

      Ștergere
    2. Cum a fost cu orele de atelier sunt foarte interesata (nu curioasa, te rog sa retii) 😊
      Bella! ❤ Noi o aveam pe Bony care-si exersa puterea dintilor pe diverse. :))
      Si pe asta cu o saptamana fara caldura o stiu... De aceea ma infioara gandul ca face "buba" centrala! De doua ori, in zece ani, ne-a facut figuri inainte de Craciun - intr-un an - si inainte de Anul Nou in alt an.

      Ștergere
    3. Momentan pot spune că atelierul nu a fost ce mi-as fi dorit eu să fie, dar voi povesti pe larg intr-o postare.
      off, cu centrala... am noroc că sotul se pricepe si face el tot ce e necesar să repare.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!