joi, 26 mai 2022

Luna mai si florile sale (3) - iriși

Luna mai este foarte bogată în flori, nu degeaba are denumirea populară de Florar. De-a lungul timpului am adunat flori diverse în gradină, iar anul acesta le-am tot pozat în diferite stadii (pe unele din ele) astfel încât ar rezulta un articole kilometric dacă le-aș pune pe toate într-o singură postare. Prin urmare le-am împărțit pe episoade.

Azi încep cu irișii. Primi înfloriți au fost cei mov, aduși de mama tot din grădina bunicii. Ea îî numea stânjenei. A devenit o tufă destul de bogată în câțiva ani.


 

Au fost singura culoare pe care o stiam în copilărie. Aici, în satul in care locuiesc, am descoperit foarte multe alte culori. Tot de mama audși de la prietene ei, am primit anul trecut doua tufe de iriși de alte culori.


 

Și intr-un colțișor de gradină am descoperit și un alt fel de iris, cu o floare mai mica și care crește din bulb nu din rizomi ca ceilalți. Acesta este de un mov mai închis. Am mai avut un albastru deschis/bleu, dar s-a pierdut în timp.



2 comentarii:

  1. Culori noi si pentru mine. Recent am vazut irisi galbeni, dar inca nu erau deschisi.
    O colectie chiar superba! Multumesc pentru desfatare, draga Niko!
    O zi frumoasa sa ai!❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-a trimis mama o poza cu un iris complet galben. E frumos. Cred ca la primavara o sa-mi aduca si mie.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!