vineri, 6 octombrie 2023

Confortabil

 Am citit de curând într-un articol despre comportamentul comun al pisicilor, că acțiunea aceea de „frământare a aluatului” reprezintă apogeul confortului. Acțiunea este rămasă în memoria lor din perioada de pisoi de lapte, când frământă în același mod pentru ca mama să poată produce lapte. Am văzut multe pisici frământând locul în care stau și torcând fericite, mai ales când le alinți, dar să și „sugă” în acest timp...e ceva nou și pentru mine.

 Am două pături mai pufoase în living și imediat ce le simte lângă ea, Scai începe instinctiv să le frământe și să sugă. Chiar și dacă doarme și pun pătura lângă ea, cum o simte cu nasul, cum ia poziția de supt. Tot am în suflet ideea că a fost prea mică când am găsit-o (noua ni s-a părut că nici nu vedea bine - nu avea ochișorii bine dezvoltați), și prin urmare cumva a fost privată prea repede de legătura aia naturală dintre mamă și pui.



12 comentarii:

  1. Dragalas 🤗😘🥰💞
    Leo, catelul meu, a toncait in somn pana pe la doi ani 😅 nu mereu, dar foarte des. Imi venea sa il pup de scump ce era, dar dormea ca un ingeras 🐶🐱🐾
    Pup 😘 start bun in weekend!

    RăspundețiȘtergere
  2. Am vazut gestul asta si la pisoi mai marisori. Este evident ceva instinctiv. Pozitia noastra ghemuita, ca in pantecul mamei, este cumva similar, cred. Mi se pare tare comoda!
    Un weekend placut, draga Niko! ❤️😘

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si Porto frământă așa unele locuri unde stă: spinarea lui Nero, picioarele noastre când se așează pe noi, pătura mai rar. Dar absolut niciodată nu a „supt”.
      A fost un week-end ...lung. Mult de muncă. Sper că la tine a fost mai relaxant.

      Ștergere
  3. Ce dulce! Si Tom mai framanta la unele paturi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și motanul nostru cel mare, Porto, frămantă unele locuri, Fifi absolut deloc, iar Scai...păturile astea în special.

      Ștergere
  4. am avut pisoi pe care i-a intarcat mama-pisica tarziu si imi mozoleau patura de pe pat... fiecare pisoi isi arata afectiunea in felul sau... acum am un motanel care suge la cățica ce a ramas fara pui... animalutele astea blanoase sunt fascinante....
    O saptamana liniștitp sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mă găndeam azi că daca ar fi avut căteaua pui, oare ar fi acceptat-o si pe ea? Eu tot cred că simte undeva in instinct lipsa suptului.
      La fel și ție Corina, o săptămână cu pace!

      Ștergere
  5. Ce dragalasa este!!! Uneori lucrurile astea ce par neimportante sau marunte ne trezesc cumva si ancoreaza in momentul acum si aici. Cred ca animalutele au darul acesta.
    Draguta de Scai :).
    Pupici!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Drăguta de Scai mai are un pis și devine „diabolica” de Scai. Dar cred că e doar o fază de gelozie și la ea. Dar da, au animăluțele darul acesta de a ne crea amintiri deosebite.

      Ștergere
  6. Din ceea ce mi s-a spus si mie, faptul ca "framanta" si suge e din cauza ca nu a fost intarcata. O singura pisica pe care am avut-o a facut asa - am avut-o cand eram in scoala generala (adica, in urma cu vreo... mul.. putini! 😊 ani). Preferata ei era o pernita decorativa roz, din finet. La varsta de un an inca mai facea la fel, apoi... n-a mai venit acasa (am plans dupa ea de nici nu mai stiam cum ma cheama); am gasit-o dupa un an, intamplator, la un bloc vecin - o ingrijea o doamna. M-am bucurat ca e bine. A fost, practic, prima pisica pe care am avut-o in apartament de bloc (si pe care o lasam pe afara).
    Altfel spus: stiu cat de dragalasa e Scai cand face asa. ❤
    Citeam mai sus ca pare a deveni "diabolica" de Scai... 😃 Sper ca nu - desi e distractiv, in cea mai mare parte. Pufi a fost o dragalasenie... pana a devenit diabolic! 😂 Diabolic in sensul ca era atat de aventuros si de incapatanat incat ne exaspera! Spre batranete s-a mai linistit, dar incapatanarea nu s-a "diluat".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fix asta cred și eu că stă în spatele acestui comportament : lipsa înțărcării. Mi se punea un nod în gât la început când o vedeam. Acum m-am obișnuit cu aceste efuziuni de drăgălășenie ale ei. Nu a devenit chiar ”diabolica”. A început să învețe, să asculte când zicem „nu”. E doar un pui mic care ar vrea să se joace mai mult, mai ales cu motanii mai mari. Fifi se mai joacă cu ea, dar Porto nu, nici nu stă în preajma ei, iar ea tot încearcă să-l provoace la o joacă.
      Mă bucur că ai descoperit pisicuța ta, că era bine și e îngrijită.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!