luni, 8 februarie 2016

Fila de jurnal (1)

Cand ( ziua, data, ora).... Luni, 8 februarie 2016

Stare de spirit ... de nerabdarea, sa se usuce pamantul, sa se incalzeasca sa pot sta afara, sa incep sa sortez seminte, sa "trasez" gradina, etc...
Vremea ... e soare, dar e rece, dimineata totul e inghetat.
Poza saptamanii: ....


Poza e din rasadnita mea, tranformata peste iarna intr-o mica sera in care am pus niste salata si ridichi. N-a iesit ce-am vrut eu, dar macar o sa am rasaduri de salata mai din timp.
Gradina de legume ... asteapta sa fie curatata si arata. Acum e catelul stapan pe ea. Telina acoperita in toaman cu folie se prezinta bine:


Via si livada ... in toaman am reusit sa plantez un gutui, doi pui de visin si doi butuci de vie de masa. Abia astept sa vad daca au rezistat peste iarna si daca vor inmuguri.
Florile ... si in gradina de flori am facut schimbari. Am plantat multi trandafiri, unii deja au inceput sa faca frunzulite sub sticlele de plastic puse sa-i protejeze pana in primavara, iar lalelele si zambilele de anul trecut au inceput deja sa-si scoata frunzulitele din pamant.
Plante la ghiveci ... Toate muscatele le-am adunat in ghivece si le-am invelit intr-o folie in magazie. E un experiment sa vad daca rezista asa ca pur si simplu n-am mai avut loc sa le bag in casa.
Plante aromate si medicinale ... Patrunjelul a rezistat destul de bine peste iarna, chiar si neacoperit. La fel si salvia si oregano pe care le-am mutat in toaman langa brazda de patrunjel:


De prin curte ... anul trecut am reusit sa contruim o magazie in care sa-mi gasesc un coltisor pentru uneltele mele de gradinarit. In felul asta cozile sapaligilor mai scapa si de coltii catelului. Catelul nu stie inca, dar i se pregateste o surpriza: un tarc mai mare ca sa nu mai stea legat, dar nici sa-mi mai atace fiecare butas de trandafir sau pomisor ( daca nu stiati, sunt cele mai bune locuri de ingropat mancarea)
In bucatarie si camara ... am gatit azi ciorba de os afumat cu absolut toate legumele din gradina mea. E o senzatie minunata sa poti gati cu ceea ce ai cultivat tu.
Ma informez ... despre alei din dale. vrem sa contruim una de la poarta pana la casa.
In plan pentru saptamana ce urmeaza ... un recensamant al semintelor pe care le am sa vad ce mai trebuie cumparat.

2 comentarii:

  1. ce frumoasa fila de jurnal..
    sa ai grija la salvie sa nu o cureti chiar de jos. mladitele tinere ies de pe ramurile batrane, lemnoase....
    un an rodnic sa ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite ca asta nu stiam. Multumesc de sfat.

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!