marți, 22 martie 2016

Fila de jurnal (4)

Cand ( ziua, data, ora).... Luni, 20 martie, 21.30
Stare de spirit ... obosita, dupa multa alergatura, cand nu stiu in cate directii sa ma mai impart si inevitabil, la unele lucruri din "plan" trebuie sa renunt, sa le aman, astfel ca blogul tot ajunge la coada listei.
EDIT: o pana de curent m-a impiedicat si de data asta sa scriu articolul luni, deja e 12.40, dar uite ca acum ma incapatanez si eu sa-l termin.
Vremea ... schimbatoare si mereu in contratimp cu mine. Ba am eu timp dar e vand si frig si ploaie sau chiar ninsoare, sau daca e cald si frumos afara sunt eu plecata toata ziua de acasa.
Poza saptamanii: .... 
o mini colectie de ghivece pe care mi le-am cumparat sa le plantez in primavara asta. Unele au fost plantate, altele s-au inmultit( am mai cumparat sau am primit), iar unele asteapta sa le vina randul la mutata fie in alte ghivece mai mari fie in gradina

Gradina de legume ...
in sfarsit am inceput sa ar, adica o mica bucatica pentru mazare si ceapa. Restul cand o mai putea sotul. Pana atunci am vazut la vecinii mei ca trateaza solul cu var pentru melci si limacsi asa ca m-am apucat si eu sa imprastii var pe teren. Si cu ocazia asta am descoprit ca poti sa pplanific tu oricat si cum ai vrea ca unele se fac numai cum vor ele. Drept dovata, rucola mea, s-a facut si anul trecut destul de bine, dar acum am gasit cateva bucati in gradina si una deja cu flori

Via si livada ... Aici activitatea e in toi, cel putin in ograda mea : am curatat pomii, a mai ramas un visin si nucul, dar cu gerurile astea din ultimile zile am zis ca mai astept sa se incalzeasca. Dar pana sa vina frigul am reusit cu ajutor din vecin sa altoiec un mar si un cires:






Zarzarul incepe sa infloreasca, e prima data cand are flori si abia astept sa vad cum vor fi fructele.




Via, in sfarsit am reusit s-o intineresc, prin ingroparea corzilor mai tinere fie  si s-o asez asa cum imi doream. Am maiingropat vreo 2 corzi anul acesta astfel incat toata sa fie alinilata pe crivitalul pe care i l-am facut, urmand ca la primavara viitoare sa scot si ultimii butuci ramasi acum in florile pe care le-am planta. Imi mai ramane sa scot si ultimele capsuni de aici si apoi sa pregatesc terenul pt a pune gazon. Asta e planul meu pt zona viei.

Florile ... au devenit o spendoare, mai ales zambilele. Totusi ca sa nu incarc enorm acest articol voi pune doar cateva poze:





Plante la ghiveci ... astea sunt in lucru, sa le schimb pamantul si ghivecele acolo unde e cazul.
Plante aromate si medicinale ... Am plantat rozamarinul ce se zarea in poza saptamanii, erau trei fire, dar se pare ca doar doua vor rezista . O sa incerc sa pun si seminte direct in pamant poate va merge. Langa rozmarin se vede cum a incept sa rasara leusteanul


Iar la categoria plante medicinale se pare ca trebuie sa introduc in planul de lucru relocarea mentei ca a rasarint in zona mea de cultivat castraveti

De prin curte ... imi doresc amenajarea unei alei de la casa lana la poarta, o alee din dale gaurite, pt ca acum e doar o alee de pietris, foarte incomoda tocurilor. Nu prea s eincadreaza insa in buget, buget ce tocmai a fost dat peste cap de o raceala a patrupedului curtii. Sincer m-a speriat bine de tot vineri seara cand nu avea chef de joaca si nici nu se uita la mancare. Cum povestea s-a repetat sambata dimineata, am cemat veterinarul si s-a lasat cu o sesiune de injectii.  Acum si-a revenit, si nu mai zace cum facea sambata, ba chiar nu mai are astampar si nu mai vrea sa stea in casa.

In bucatarie si camara ... aici nimic nou, decat ca nu mai am chef de gatit. Ba da, ar fi ceva. Curios cum deja in luna martie fac provizii, dar uite ca se poate: am adunat stevia, am oparit-o si am bagat-o la congelator. Sotul ar fi incantat de niste urzici, dar nu au crescut destul de multe inca la noi in curte.
Ma informez ... despre culturile de capsuni pe verticala.
In plan pentru saptamana ce urmeaza ... sa pun ceapa, mazarea si rasadurile.

4 comentarii:

  1. Treaba cu altoitul musai sa o incerc si eu ca am ceva pomi care mi-s tare dragi si cam batrani si nu as vrea sa le pierd soiul :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de vizita. Pe mine ma ajuta un vecin cu altoitul. Am tot citit si eu, dar pana acum n-am incercat nimic singura, mai ales ca am nevoie sa imi aduca el altoi din pomi buni. Spor cu altoitul!

      Ștergere
  2. Salutare! Cum fac sa ma inscriu si eu?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tot ce trebuie sa faceti e sa postati poza jurnalului pe blogul dvs, si apoi lunea sa scrieti cate o pagina de jurnal. Apoi sa-mi scrieti un comentariu aicI http://mniko.blogspot.ro/2015/01/jurnalul-unui-gradinar-amator.html , cu link-ul catre postarea dvs ca sa va adaug la membrii jurnalului.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!