marți, 8 iulie 2014

Tratarea castravetilor cu solutie/spray pe baza de soc

Pe blogul domnului Vasile Rosciuc am gasit mai multe solutii ecologice pentru combaterea daunatorilor de gradina. Aveam probleme cu un fir de castravete atacat de niste gandacei mici si negrii care par a fi afide din ceea ce am gasit eu pe net. Pe blogul amintit am gasit asta:

Pesticid general si fungicid cu spectru larg, pe baza de soc
                Acest spray este in mod special indicat pentru afide, omizi, tripsi si patarea frunzelor (petele negre).Aveti nevoie de: 500 g frunze de soc, 3,5 l apa
Preparare: fierbeti frunzele la foc mic, timp de 30 de minute, apoi completati apa pierduta prin fierbere. Strecurati si folositi. Puteti mari eficacitatea acestui spray adaugand ingrediente aditionale care sa il faca sa adere mai bine pe suprafetele pe care este aplicat, fie prin folosirea fulgilor de sapun (10 g pentru fiecare litru de spray, fie prin folosrea uleiului de nuca de cocos – 5 ml pentru fiecare litru de spray).
Am adunat frunze de soc, le-am fiert o jumatate de ora si le-am amestecat cu detergent de vase (nu stiu de ce atunci asa am retinut eu). Apoi l-am aplicat pe frunzele de castraveti. Frunzele atacate erau rasucite, aproape crete, iar planta ramasese mult in urma ca dezvoltare fata de vecini.


Dupa aplicarea spray-ului, frunzele tot crete au ramas, inca mai au gandaceii pe ele, dar acestia nu mai misca. Insa frunzele care au aparut dupa tratament par sa se dezvolte normal ca la ceilalti castraveti.


Si a inceput sa produca si rod


Pt toti castravetii mei, stropiti de doua ori cu acest spray am folosit mai putin de jumatate de litru din solutie. Restul de solutie vreau s-o aplic pe un par pe care l-am tratat deja de doua ori cu chimicale cumparate de niste gandacei verzi cu frunzele atacate incretite. Si pe un visin la care au aparut pete negre pe frunze, frunze ce ulterior se ingalbenesc si cad de parca ar fi toamna.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Va mulțumesc pentru vizită!