vineri, 18 iulie 2014

Mancare de pastai

Mi-aduc aminte ca in vacante la bunici mancam mereu. Nu era mancarea mea preferata pe atunci, dar stiu ca bunicii ii placea cel mai mult, vara, mancarea de pastai. Acum ca am gradina mea si fasolea produce mai mult decat satisfacator, inainte de a trece la congelat si conservat, incercam sa mancam cat se poate "proaspat", adica gatite imediat ce sunt culese.

Mancare de pastai
Ingrediente: pastai de fasole, ceapa, rosii, patrunjel, ulei, sare
Cred ca e prima mancare pe care am facut-o cu absolut toate ingredientele din gradina mea. E adevarat nu am avut rosii proaspete( ar fi iesit si mai gustoase) dar am avut rosii la borcan tot din gradina, de anul trecut.

Mod de preparare:
1. Se toaca ceapa marunt si se celeste in ulei


2. se adauga pastaile de fasole taiate bucati de 2-3 cm ( mie mi l-eau taiat fetele si au nimerit si bucati mai mari - dar e o mancare facuta cu ele) si apa cat sa le acopere


3. Cand s-au fiert pastille se adauga rosiile taiate cubulete mici si sare dupa gust. Pentru cei carora le place aroma, acum se pot adauga si unul doi catei de usturoi taiati marunt.


4. Cand scade sosul de ajuns se adauga patrunjelul si se ia de pe foc.


 
 
Noi am servit mancarea de pastai simpla, dar poate fi o garnitura deosebita pentru o friptura de pui, sau se poate servi cu mujdei de usturoi si mamaliga calda.

2 comentarii:

  1. Mi–a lasat gura apa.
    Am mancat si eu ieri, prima data, mancare de fasole din gradina mea. Inutil sa spun ca a fost cea mai buna.
    Felicitari pentru fete! Deja te ajuta in bucatarie? Mare lucru.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Ana- Maria. fetele au momentele lor cand le place sa faca treaba in bucatarie. Acum au ' descoperit" cutitul si le las sa taie ele cam tot ce pot.

    RăspundețiȘtergere

Va mulțumesc pentru vizită!