vineri, 3 februarie 2023

Frigănele


 Unul din preparatele dulci preferate din copilărie au fost frigănelele, acele felii de pâine trecute prin lapte cu ou și prăjite în tigaie. Acum ca adult nu prea mai fac, din cauza prăjelii, dar uneori ne mai facem că uităm regulile astea ale unui stil de viață sănătos. Așa am făcut și în seara asta, când am descoperit că pâinea feliată începea să se învechească. 

Am fost surprinsă de reacția fetelor. La cât de rar am făcut eu comparativ cu cât de des făcea mama în copilăria mea, nu mă așteptam să fie atât de încântate de acest desert. Ne-am delectat fiecare cu 2-3 frigănele cu dulceață de trandafiri (eu) sau gem de caise (fetele).



16 comentarii:

  1. Ii ziceam paine prajita in ou, (fara lapte) dar sare.
    Era un accesoriu bunut la ciorba sau cu iaurt!
    Noapte buna si weekend placut Niko!😘❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am văzt pe net că se face și cu sare. Mama punea zahăr și noi le mâncam ca desert. Eu nu mai pun zahăr în compoziție deoarece le mâncăm cu dulceață

      Ștergere
  2. Eu inca mai trag dupa snitele :))). Au nimerit fix in perioada aia cu chimicalele si au cam pus paie peste foc (uleiul mai bine zis).
    Dar ai dreptate - foarte bune erau. Si imi place si ce ati ales - dulceata de trandafiri facea matusa lui Buni, Tanti Sofia. Iar gemul de caise era preferatul meu - ma amuza acum ca ultima data cand am facut gem, crescuse la combina la 18. Si era f cald afara.. asa ca stateam cu geamul intre deschis, cu lumina stinsa si cu lanterna pe cap ca sa pot decoji si pregati fructele, cat scadea la frigi temperatura :))))).
    Din pacate in ultima vreme nu am mai gasit caise bune - ori tratate vai mama lor (pana in sensul ca aveau gust de chimic si miros) ori niste acrituri pline de ate :))))). Uneori stau si ma gandesc ca traiesc o gluma proasta. La ce piata buna aveam noi aici - Doamne... si fructe si legume. Dar na.. asta se intampla cand nu se mai mananca de sezon.... :) Poti avea oricand de la supermarket. Pretul insa... pretul il platim la greu.

    Pupici :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nici gustul parca nu îl mai cunoaștem de când găsim de toate oricand, indiferent de sezon. Mi-aduc aminte de compoturile ce le facea mama și ce bun era un borcan de compot cand îl desfaceam iarna. Fetele mele nu manancă compot decat foarte rar. Le-a făcut mama odata mofturoase din acest punct de vedere, că și dacă desfac vreun borcand nu îl termină și se strică. Recunosc că nici eu nu mai mănânc compoturi și motivul e că acum avem fructe proaspete tot timpul anului. Și intre fructul proaspăt și borcanul de compot întotdeauna am ales fructul.

      Ștergere
  3. Sunt singura care nu a avut acest desert in copilărie?🤔😴
    Le-am făcut și eu și sunt foarte bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu, nu ești. Nici sotul nu a avut acest desert în copilărie, dar din păcate lui nu-i place nici acum.

      Ștergere
  4. Noi le mâncăm la micul dejun, dar foarte rar, din aceleași motive. Mie îmi plac simple, nu le pot asocia cu gemul sau dulceața.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De obicei și noi tot la micul dejun le consumăm, dar atunci s-a întamplat să descopăr pâinea seara și știam că dimineață nu am timp să fac.

      Ștergere
  5. eu le fac la cuptor, pun zahar in laptele in care inmoi painea, si le mancam cu mazare cu sos.Sau le fac desert, cu zahar si scortisoara deasupra.Fac si varianta de post :http://dulcecasa.blogspot.com/2008/11/mazare-cu-friganele.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum am aflat ca se pot face si la cuptor. Cred că o să încerc și eu data viitoare. O să ma uit si la reteta de post
      Merci!

      Ștergere
  6. Am avut in copilarie si mai fac si acum din cand in cand. Ou, lapte, un praf de sare...si dupa ce prajesc painica inmuiata in compozitia lichida adaug putin miere...sau le mananc simple.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și mie îmi plac cu miere, dar nu prea folosesc, un copil alergic la miere cu care am fost solidară aproape 100% în toate regimurile pe care le-a avut de șinut, mi-au scos din reflex folosirea mierii.

      Ștergere
  7. Apetisant !
    Acum sunt atrasă mai puțin (ca să nu zic : deloc...) de dulce ! Dar pot să visez, gândindu-mă cu drag, la pregătirile și pofta voastră 👍
    Pupici ❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E foarte bine că nu ai posta asta de dulce. Uneori este chiar enervantă că nici nu pot dormi din cauza ei, nu mai zic de vro dietă de ținut. Dar m-am învățat să gust ceva repede, o mușcătură două și apoi chiar trece repede.

      Ștergere
  8. Si eu mai fac din cand in cand si se "evapora" imediat :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și la noi la fel. Nici nu facem chiar multe, dar oricum sunt bune calde, nu?

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!