miercuri, 28 mai 2014

Dulceata de trandafiri

 
Cu trandafirul de dulceata in curte, bine-nteles ca nu puteam rata ocazia de a incerca sa fac aceasta delicatesa.

 
 
Am plecat de la urmatoarea reteta:

Ingrediente: 250 g petale de trandafir de dulceata, 1 plic sare de lamaie, 1 kg zahar, 750 ml apa
Preparare: se freaca petalele de trandafir cu sarea de lamiae si se storc bine. Separat se pune pe foc zaharul cu apa si se fierbe pana se obtine un sirop aproape legat. se adauga petalele de trandafir in sirop si se fierbe pana cand siropul devine legat.
 
Asadar am adunat petale de-a lungul mai multor zile, tinandu-le in punga bine legata in frigider, pana am strans cam 650 g de petale si cum vroiam ca dulceata sa-mi iasa mai zemoasa am socotit cat pentru 3 portii de dulceata

 
Am frecat petalele cu sare de lamaie:


Dulceata imediat ce am oprit focul:
 
 
Am obtinut 10 borcanele numai bune de pus in camara:


2 comentarii:

  1. Anul trecut a fost prima data cand am incercat, gasind la piata petale.
    Reteta mea e aici: https://suzanamiu.blogspot.com/2021/06/jurnalul-unui-acum-20-de-la-trandafiri.html
    Anul trecut a fost mai aparte, gasind si smochine romanesti. Si iarasi a fost un nou experiment.
    Multumesc pentru detalii, Niko. Sper sa recidivez saptamana care urmeaza. Am o promisiune!🙂
    Seara frumoasa!❤️

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine se fac tot felul de dulcețuri. M-a surprins să văd că pe blog am doar reteta de dulceață de trandafiri. Dar o să compensez pe măsura ce le fac anul acesta. Le fac doar din fructe produse la mine în curte : căpșuni, zmeură, mure, coacăze, nuci, smochine...și mai sunt.
      Mă duc acum să vad care e rețeta ta de dulceață de trandafiri.

      Ștergere

Va mulțumesc pentru vizită!